סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טוויטר נאבקת בפייק ניוז סביב אוקראינה עם תוויות אזהרה

זאת כחלק מהגברת הפיקוח בפלטפורמת המדיה החברתית לאחר שהפלישה הרוסית הובילה לגל של מידע שגוי ממקורות ממשלתיים; בחברה לא יחסמו את החשבונות הבעייתיים, אך יהיה צורך להקליק על הודעת האזהרה כדי לצפות בפוסט; לא ניתן יהיה לעשות לו לייק או לצייצו מחדש

טוויטר הודיעה כי בכוונתה להוסיף תוויות אזהרה לציוצים מוליכי שולל לגבי המלחמה באוקראינה המתפרסמים בחשבונות רשמיים, כך לפי דיווח ב-BBC.


השינוי הוא חלק מהגברת הפיקוח בפלטפורמת המדיה החברתית לאחר שהפלישה הרוסית לאוקראינה הובילה לגל של פרסום מידע שגוי ממקורות ממשלתיים. בטוויטר כבר הגבילו את התכנים ביותר מ-300 חשבונות הקשורים לממשלה הרוסית, כולל זה של הנשיא ולדימיר פוטין.

1 צפייה בגלריה
הקברניט הפצצת טרור אוקראינה מפציץ
הקברניט הפצצת טרור אוקראינה מפציץ
נזקי הפצצות באוקראינה
(צילום: Ukraine Police)

לפי הדיווח, תחת המדיניות החדשה של החברה, טוויטר תתעדף תיוג פוסטים עם מידע כוזב מחשבונות עם מספר עוקבים גבוה, כמו חשבונות ממשלתיים רשמיים או כלי תקשורת ממשלתיים. אך בחברה לא יחסמו את החשבונות. המשתמשים יידרשו להקליק על הודעת האזהרה על מנת לראות את הפוסט, ובטוויטר גם ינטרלו את האפשרות ללחוץ על לייק או לצייץ מחדש את הפוסט.
בטוויטר מסרו עוד כי בכוונתם לשנות את החיפוש ולבדוק מאפיינים שיעזרו לא להבליט ציוצים כוזבים. "השינוי הראשון הזה מתמקד בעימותים צבאיים בינלאומיים, החל מהמלחמה באוקראינה, ובכוונתנו לעדכן ולהרחיב את המדיניות כך שתכלול פורמטים נוספים של משברים", מסר יואל רוט, אחראי הביטחון והאבטחה בחברה. לפי טוויטר, דוגמאות לפוסטים בעייתיים כוללים כאלו המכילים האשמות שגויות או מוליכות שולל על פשעי מלחמה, מידע כוזב בנוגע לתגובה הבינלאומית והאשמות כוזבות בנוגע לשימוש בכוח.
בחברה מסרו עוד כי יתבססו על מספר מקורות כדי לקבוע מתי מדובר בטענות מוליכות שולל. השינויים נחשפים שבועות ספורים בלבד לאחר שדירקטוריון החברה קיבל את הצעת הרכש בגובה 44 מיליארד דולר מצד אלון מאסק, שכבר קרא להפחתת הפיקוח על השיח בפלטפורמה.
רוט אמר בשיחה עם כתבים כי "שני הצדדים במלחמה חולקים מידע שעלול להיות מוליך שולל או מטעה". עוד הוסיף כי "המדיניות שלנו לא מבדילה בין הצדדים השונים, אלא אנחנו מתמקדים במידע שגוי שיכול להיות מסוכן לא משנה מהיכן הוא מגיע".