סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מאסק: לא הוכיחו לי שיש בטוויטר פחות מ-5% חשבונות פייק - העסקה תחכה

מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם שמתכנן לרכוש את הרשת החברתית המשפיעה ב-44 מיליארד דולר אמר בכנס במיאמי כי להערכתו יש בה 20% חשבונות פייק "ויכול להיות שהרבה יותר". מנכ"ל טוויטר פרג אגרוואל: "ההערכות שלנו מדויקות". מאסק, בתגובה: אימוג'י של קקי

עסקת טוויטר-אלון מאסק ממשיכה לעמוד תחת סימן שאלה גדול: הבוקר (שעון ישראל), בוועידת הטכנולוגיה All In שהתקיימה במיאמי, פלורידה, אמר מנכ"ל טסלה, האיש העשיר בעולם, כי הצעת הרכישה שלו את הרשת החברתית, העומדת על 44 מיליארד דולר, לא יכולה להתקדם עד שהמנכ"ל פרג אגרוואל יספק לו הוכחה לכך שבפלטפורמה יש פחות מ-5% חשבונות פייק ו/או ספאם.
"ההצעה שלי הייתה מבוססת על כך שדו"חות החברה מדויקים", צייץ המיליארדר בהמשך. "(אני מאמין ש)יש בטוויטר 20% חשבונות פייק/ספאם, פי ארבע ממה שטוענים שם, וזה יכול להיות מספר הרבה-הרבה יותר גבוה. אתמול, מנכ"ל טוויטר סירב באופן פומבי להציג הוכחה לכך שבאמת יש שם פחות מ-5% חשבונות פייק. העסקה לא יכולה להתקדם עד שהוא יעשה זאת".
מוקדם יותר הבוקר פרסם המנכ"ל אגראוול שורה של ציוצים, בהם טען בין השאר כי הצעתו של מאסק לדגום 100 חשבונות אקראיים כדי לבדוק את שיעור חשבונות הספאם והפייק לא תעבוד. "ראשית", כתב אגראוול, "אני רוצה לומר את המובן מאליו: הספאם פוגע בחווית המשתמשים שלנו וכתוצאה מכך פוגע בעסקים שלנו, כך שמטבע הדברים אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לאתר את הדברים האלה ולהסיר אותם. כל מי שטוען אחרת, פשוט טועה".
בהמשך, לאחר חפירה קלה על התחכום של הספאמרים ועוד אחת על מאמצי החברה לעלות עליהם ("אנחנו משעים יותר מחצי מיליון חשבונות ספאם ביום עוד לפניי שמישהו מספיק לראות אותם"), הוא חוזר למספרים שהציג בפני מאסק: "כל ההערכות הפנימיות שלנו בנוגע לארבעת הרבעונים האחרונים עמדו על הרבה מתחת ל-5%. נוכח סטיית התקן הנמוכה בההערכות הללו, אנחנו יכולים להיות בטוחים בההערכות הציבוריות שהצגנו בכל רבעון".
"למרבה הצער", סיכם אגרוואל, "אנחנו לא מאמינים שהערכה כה מדויקת יכולה להתבצע על ידי גוף חיצוני שאינו חשוף לנתונים הפנימיים שלנו. הצגנו בפני מאסק דו"ח שמפרט את המתודולוגיה של ביצוע ההערכות הללו ואנחנו מצפים להמשך השיח איתו".
לכל זה הגיב מאסק - ולא באופן בלתי צפוי - באימוג'י של קקי.