סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מאסק: אבטל את החרם שהוטל על טראמפ בטוויטר

הבעלים של טסלה ומי שעומד לרכוש את הרשת החברתית ב-44 מיליארד דולר, אמר כי המשך החסימה של הנשיא לשעבר תהיה טעות; לדבריו, "זו היתה החלטה רעה מבחינה מוסרית וטפשית באופן קיצוני"

אלון מאסק, הבעלים של טסלה ומי שעומד לרכוש את הרשת החברתית טוויטר ב-44 מיליארד דולר, אמר כי יבטל את החרם שהטילה הרשת על נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ. חרם זה הוטל בעקבות מהומות ה-6 בינואר 2021, בהם ניסו תומכים של טראמפ שהפסיד בבחירות לנשיאות, להסתער על הקפיטול בוושינגטון, והחשש שהוא ילהיט את הרוחות.


לדברי מאסק, תהיה זו טעות להמשיך ולהחרים את טראמפ.

1 צפייה בגלריה
אלון מאסק ו דונלד טראמפ על רקע טוויטר
אלון מאסק ו דונלד טראמפ על רקע טוויטר
אלון מאסק ודונלד טראמפ
(צילומים: איי פי, שאטרסטוק)


מאסק דיבר בשיחת וידיאו באירוע Future of the Car מטעם פייננשל טיימס. הוא אמר כי "אני סבור שזו היתה החלטה רעה מבחינה מוסרית וטפשית באופן קיצוני".
עוד הוסיף כי "אני לא חושב שזה היה לא נכון להחרים טראמפ, אני חושב שזו היתה שגיאה. היא גרמה לניכור מצד חלק גדול במדינה ולא שללה מטראמפ את האפשרות להשמיע את קולו".
מאסק ציין גם ש"חרם קבוע צריך להיות נדיר בצורה קיצונית ושמור לחשבונות שהם בוטים או מפיצי ספאם".
טראמפ הורחק מטוויטר יומיים לאחר האירועים האלימים, ב-8 בינואר 2021. לפני מספר ימים דחה בית המשפט בסן פרנסיסקו את תביעתו לשוב לטוויטר, וזאת כשבועיים לאחר שטראמפ אמר בריאיון ל-CNBC כי אין לו כל כוונה לשוב לפלטפורמה גם אם מאסק יחליט להסיר את החסימה.
התביעה נגד טוויטר והמייסד שלה ג'ק דורסי הוגשה בשנה שעברה על ידי טראמפ, איגוד השמרנים בארצות הברית (American Conservative Union) וחמישה אנשים נוספים שנחסמו באפליקציה. טראמפ היה משתמש פעיל ביותר בטוויטר לפני החסימה, ופרסם בממוצע מעל 30 פוסטים ביום לקראת סיום הכהונה שלו. כשנחסם היו לו קרוב ל-90 מיליון עוקבים. בתביעה טען טראמפ כי טוויטר הפרה את זכויותיו לפי התיקון הראשון לחוקה לחופש דיבור, וכי נחסם בשל לחץ שהופעל על החברה מצד חברי הקונגרס הדמוקרטים.