סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
המשבר לא פסח על הגיימינג: יוניטי ויצרנית "פוקימון גו" מפטרות עובדים

ניאנטיק, היוצרת של להיט המובייל, פיטרה כ-8% מעובדיה. החברה התקשתה בשנים האחרונות בשחזור הצלחת "פוקימון גו". מקורות ביוניטי מסרו כי יצרנית מנוע המשחק פיטרה באחרונה בין 300 ל-400 עובדים, בניגוד להבטחות המנכ"ל

ניאנטיק (Niantic), מפתחת המשחק "פוקימון גו", תפטר כ-8% מכלל העובדים שלה. על פי דיווח ב"בלומברג", הודיעה החברה בתכתובת דוא"ל כי תיאלץ לפטר בין 85 ל-90 איש. בנוסף, החברה גנזה ארבעה מיזמים בשלבי פיתוח. בדוא"ל לעובדי החברה, כתב מנכ"ל ניאנטיק, ג'ון האנקה (John Hanke) הודה כי החברה "ניצבת בפני זעזוע כלכלי" ושניאנטיק צריכה "לפשט את פעילותנו כדי שנוכל לעמוד בפני כל סערה כלכלית שעשויה להופיע בהמשך".
בין המשחקים שנגנזו: משחק המבוסס על סדרת ה"רובוטריקים" שהוכרז בשנה שעברה. החברה גם פיתחה שני משחקים בעלי שמות הקוד "Blue Sky" ו-"Snowball". החברה גם עבדה על מיזם בשם "המלט", שתוכנן כשיתוף פעולה עם להקת תיאטרון בריטית. זאת על אף שבחודש נובמבר, גייסה ניאנטיק 300 מיליון דולר לפי שווי של תשעה מיליארד דולר.
ניאנטיק זכתה להצלחה עולמית כבירה עם צאת משחק המציאות הרבודה "פוקימון גו", שגרף יותר משישה מיליארד דולר מאז שהושק ב-2016. המשחק שילב בין עצמים וירטואליים ובין העולם האמיתי דרך עדשת המצלמה. דווקא בשנת הקורונה - בה רבים נמנעו מיציאה מביתם - הוציאו שחקני "פוקימון גו" יותר מ-1.3 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
מתוך סרטון ההשקה של "פיקמין בלום"
מתוך סרטון ההשקה של "פיקמין בלום"
מתוך סרטון ההשקה של "פיקמין בלום"
(צילום מסך: יוטיוב)
עם זאת, החברה לא הצליחה לשחזר את ההצלחה המטאורית. ב-2019, החברה השיקה משחק דומה המתרחש בעולם הקסמים של הארי פוטר. המשחק לא צבר עדת מעריצים והוסר מחנויות האפליקציות בתחילת השנה. ניאנטיק השיקה באוקטובר את המשחק "פיקמין בלום" (Pikmin Bloom), שצבר כ-5.6 מיליון הורדות והכניס כ-6.8 מיליון דולר, על פי הערכות חברת "סנסור טאוור" (Sensor Tower) - סכום זעום לעומת ההון שצבר "פוקימון גו".
מלבד משחקי המציאות הרבודה שלה, ניאנטיק שחררה בנובמבר פלטפורמה פתוחה לפיתוח יישומי מציאות רבודה - המכונה "לייטשיפ" (Lightship). ערכת המפתחים זמינה בחינם ולדברי החברה, נועדה לבנות את "המטא-וורס של העולם האמיתי". עם זאת, החל בינואר 2023, מפתחים יצטרכו לשלם על שימוש בכלים של ניאנטיק, מה שאמור לספק לה מקור הכנסה חדש.
בתוך כך, גם יוניטי (Unity), יצרנית מנוע המשחק השני בחשיבותו, פיטרה מאות עובדים, על פי דיווח באתר "קוטאקו". מתצהירי ההנפקה של החברה עולה כי יוניטי העסיקה 3,300 עובדים, נכון ליוני 2020. אולם על פי עמוד הלינקדאין של החברה, נראה כי היא מעסיקה קרוב ל-8,000 איש. מקורות בחברה מסרו כי היא פיטרה בין 300 ל-400 עובדים, כ-4% מכלל כוח האדם שלה.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל Unity ג'ון ריצ'יטלו
מנכ"ל Unity ג'ון ריצ'יטלו
מנכ"ל Unity ג'ון ריצ'יטלו
(צילום: בלומברג)
המקורות מסרו כי מתחולל "מופע אימים" במשרדי יוניטי; החברה נוטה לשנות כיוון בקצב מסחרר ובלתי צפוי. זאת למרות שהחברה רכשה באחרונה שתי חברות. בשנה שעברה, רכשה יוניטי את אולפן האפקטים הממוחשבים Weta תמורת 1.6 מיליארד דולר. באוגוסט, החברה רכשה את Parsec, שמתמחה בסטרימינג של משחקי מחשב דרך הענן. על פי מקורות בחברה, המנכ"ל ג'ון ריצ'יטלו (John Ricciteillo), הבטיח לעובדיו לפני כשבועיים כי יוניטי לא מצויה בקשיים כלכליים וכי פיטורים לא עומדים על הפרק.
יוניטי מסרה בתגובה על הדיווח כי "כחלק מתהליך תכנון מתמשך, אנחנו נוהגים להעריך את רמות המשאבים שלנו מול סדר העדיפויות של החברה. החלטנו להקצות משאבים מחדש כדי להתמקד ולתמוך בצמיחה ארוכת טווח. כתוצאה מכך, הושפעו כ-4% מכוח האדם של יוניטי".