סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
נינטנדו חושבת שזה יהיה להיט המובייל הבא שלה אחרי "פוקימון גו"

המשחק "פיקמין בלום" מושק בימים אלה ברחבי העולם, אך עוד לא זמין בישראל. בדומה ל"פוקימון גו", גם פיקמין מבוסס על סדרת משחקים מבית ענקית הגיימינג היפנית ונעזר בטכנולוגיית מציאות רבודה. אולם לא מדובר במותג אהוב כמו פוקימון, מה שמעלה סימני שאלה באשר להצלחת המשחק

חברת ניאנטיק (Niantic) וענקית הגיימינג נינטנדו, שתי החברות מאחורי המשחק "פוקימון גו", השיקו אתמול (ד') משחק מובייל חדש בשם "פיקמין בלום" (Pikmin Bloom), שיוצא בימים אלה בהדרגה במדינות שונות. המשחק החדש מבוסס על סדרת משחקי "פיקמין", עוד מותג ותיק של נינטנדו - אם כי פחות מוכר מ"פוקימון". נכון לכתיבת שורות אלה, המשחק עוד לא זמין בישראל, אך ניתן לבחור להוריד אותו אוטומטית מבעוד מועד, לכשיהיה זמין.
בדומה ל"פוקימון גו", גם המשחק החדש פועל בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR, Augmented Reality) - המשלבת עצמים וירטואליים בעולם האמיתי דרך עדשת המצלמה. במשחק החדש, במקום ללכוד מפלצות ולהילחם בהן, מטרת המשחק היא לצעוד ולמצוא פיקמינים, מעין שדוני טבע חמודים וידידותיים. ככל שאתם מוצאים יותר פיקמינים, כך עוד מהם עוקבים אחריכם על מסך הטלפון, ומותירים אחריהם שובל פרחים ששחקנים אחרים יוכלו לראות במכשיריהם.
(סרטון ההשקה של "פיקמין בלום")
עם זאת, לא בטוח כי די במכניקת המשחק הפשוטה הזו כדי להפוך את המשחק החדש הזה ללהיט. יתרה מכך, משום ש"פיקמין" הוא מותג זניח למדי, קשה להאמין שהצלחת המשחק תשתווה לסנסציה העולמית של "פוקימון גו", שהכניס ליצרנית ניאנטיק יותר מחמישה מיליארד דולר מאז שהושק בשנת 2016. דווקא בשנת הקורונה - בה רבים נמנעו מיציאה מביתם - הוציאו שחקני "פוקימון גו" יותר מ-1.3 מיליארד דולר.
לאחר ההצלחה של "פוקימון גו", ניאנטיק השיקה עוד מגוון משחקי מציאות רבודה, אך אף אחד מהם לא התקרב להצלחה של הלהיט הראשון. בחודש שעבר, הודיעה החברה על גניזת משחק המציאות הרבודה "קטאן: מגלי עולם" (Catan: World Explorers), המבוסס על משחק הקופסא הגרמני הפופולרי "המתיישבים של קטאן". המשחק המקורי היה לתופעה עולמית מאז שיצא לראשונה ב-1995. זה היה אמור להיות הלהיט הבא של יוצרת ״פוקימון גו״ אבל הפך לכישלון מאכזב.
החברה הודיעה על משחק המציאות הרבודה בסתיו 2019, ומאז 2020 הוא זמין ב"גישה מוקדמת" (early access) - כלומר גרסה ראשונית בה ניתן להתנסות כאשר המשחק עדיין נמצא בתהליך פיתוח - אך מעולם לא הושק רשמית. ניאנטיק לא סיפרה מה הוביל אותה לגנוז את המשחק לחלוטין, אולם נראה שקנה המידה של המשחק פשוט היה גדול ומורכב מדי.