סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
חברת Navina גייסה 15 מיליון דולר עבור בינה מלאכותית לרופאי משפחה

את הסבב הובילה קרן ההון סיכון Vertex Ventures Israel; קרן Grove Ventures, שהשקיעה בחברה כבר בסיבוב הסיד, ו-Schusterman Family Investments, הצטרפו גם הן. רונן לביא, המנכ"ל ומייסד שותף: "רוצים לאפשר לרופאים להפיק את המיטב מהמידע הרפואי הרב שמועמס עליהם בעידן הדיגיטלי"

הסטארט-אפ Navina (נבינה), שמפתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לרופאי משפחה, הודיע היום (ב') על השלמת סבב גיוס A של 15 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון Vertex Ventures Israel (ורטקס ונצ'רס). קרן Grove Ventures (גרוב ונצ'רס), שהשקיעה בחברה כבר בסיבוב הסיד, ו-Schusterman Family Investments (זרוע ההשקעות של משפחת שוסטרמן), הצטרפו גם הן לסיבוב הנוכחי. עד כה גייסה החברה כ-22 מיליון דולר תוך פחות משנה מאז השיקה את המוצר שלה בארה"ב.
Navina, שנמצאת בשותפות עם מעבדת החדשנות של האיגוד האמריקאי לרפואת משפחה (AAFP), תשתמש בהון שגויס כדי לשכלל את פלטפורמת ה-AI שפיתחה, להכפיל את הצוות בישראל ובארה"ב ולהאיץ את הצמיחה שלה בשוק הבריאות האמריקאי.
ב-Navina מכוונים ישירות לתחום רפואת המשפחה. על פי מחקר של אוניברסיטת ג'ון הופקינס, עומס העבודה של רופאי משפחה גורם לכך שאחת מתוך שבע אבחנות בארה"ב מתבררת כשגיאה. המערכת של נאבינה משלימה מידע חסר, כגון היסטוריה טיפולית או מחלות רקע, באמצעות שימוש בבינה מלאכותית וטכנולוגיית NLP, ומארגנת מחדש את המידע הרב הקיים אודות מטופלים (סיכומים של טיפולים, בדיקות וכיוצא באלו) כדי לייצר תעודת זהות קלינית עבור כל מטופל בפורמט נוח ונגיש לקריאה ולהבנה מיידית.
1 צפייה בגלריה
מייסדי נבינה מימין שי פררה סמנכל טכנולוגיות ורונן לביא מנכל
מייסדי נבינה מימין שי פררה סמנכל טכנולוגיות ורונן לביא מנכל
מייסדי נבינה, מימין: סמנכ"ל הטכנולוגיות שי פררה והמנכ"ל רונן לביא
(צילום: דויד גראב)
לפי הודעת החברה, הפלטפורמה כבר נמצאת בשימוש של אלפי רופאים ברחבי ארצות הברית. "פיתחנו את Navina כדי לאפשר לרופאים להפיק את המיטב מהמידע הרפואי הרב שמועמס עליהם בעידן הדיגיטלי", אמר רונן לביא, המנכ"ל ומייסד שותף. "הפלטפורמה של Navina מעניקה להם הבנה עמוקה על כל מטופל, וממלאת תפקיד חשוב בכל אינטראקציה בין רופא לפציינט. הפתרון הופך לקריטי יותר ויותר ככל שהיקף המידע וסוגיו גדלים, ובאופן מיוחד לאור הלחץ הגובר על רופאי המשפחה כתוצאה מההשלכות ארוכות הטווח של הקורונה".
"אנחנו מאמינים ש-Navina פותרת בעיה קריטית עבור רופאי משפחה הממלאים תפקיד חשוב בחזית הטיפול בקהילה", אמר עמנואל תימור, שותף כללי בקרן ורטקס. "Navina מספקת גישה מיידית למידע שהרופאים זקוקים לו כדי לספק טיפול מיטבי ואמפתי בקהילה". ב-Navina מועסקים כיום למעלה מ-30 עובדים, והיא מתעתדת לפתוח שלוחה בארה"ב בחודשים הקרובים.