סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אנה ואלזה נעלמו: ערוצי דיסני הוסרו מיוטיוב טי.וי לאחר כישלון במו"מ

חברת הבת של גוגל לא הצליחה להגיע לחוזה חדש עם ענקית הבידור וכבר אמש ירדו מהפלטפורמה 12 הערוצים שלה, לרבות ABC ו-ESPN. בהתאם לכך, יוטיוב החליטה להוריד ב-15 דולר את מחיר המנוי לשירות

ביוטיוב טי.וי לא הצליחו להשיג הסכם חדש עם דיסני וכתוצאה מכך 12 הערוצים של ענקית הבידור הוסרו משירות הסטרימינג של החברה, כפי שדווח באתר The Verge. הערוצים הללו כוללים את ESPN ו-ABC שהוסרו מהשירות כבר אמש. בהתאם, ביוטיוב הפחיתו את דמי המנוי החודשיים ל-50 דולר בשל התכנים שהוסרו.
לפי הודעה שפרסמה דיסני ביום שישי, לאחר מו"מ מתמשך עם יוטיוב טי.וי, "הם לא הצליחו להגיע להסכם הוגן איתנו בהתבסס על תנאי השוק". "כתוצאה מכך, המנויים שלהם איבדו את הגישה למאגר שלנו, שאין לו מתחרים, הכולל שידורים חיים של אירועי ספורט, חדשות, תוכניות לילדים ולמשפחה מרשתות ABC ו-ESPN, ערוץ דיסני, פריפורם, FX ונשיונל ג'יאוגרפיק", פירטו בהצהרה. "אנחנו ממשיכים להיות מוכנים להגיע להסכם שוויוני עם גוגל בהקדם האפשרי על מנת למזער את אי הנוחות עבור הצופים של יוטיוב טי.וי על ידי השבת הרשתות שלנו. אנחנו מקווים שגוגל תצטרף אלינו למאמץ".
ביוטיוב טי.וי הגיבו בפוסט בבלוג, שם טענו כי הם ימשיכו "בשיחות עם דיסני כדי לפעול לטובתכם בתקווה להשיב את התכנים". בשירות ציינו עוד כי הם ניהלו את המגעים בתום לב במשך מספר חודשים. "לצערינו, על אף מאמצים שלנו לא הצלחנו להגיע להסכם הוגן לפני סיום החוזה הקודם ולכן הערוצים שלהם כבר לא זמינים ביוטיוב טי.וי".
1 צפייה בגלריה
חנות דיסני אוקספורד סטריט לונדון
חנות דיסני אוקספורד סטריט לונדון
דיסני. העזה לדחות את גוגל
(צילום: שאטרסטוק)
מוקדם יותר בשבוע שעבר עדכנו ביוטיוב על ההאפשרות של הסרת תכנים והתחייבו להפחית את המנוי החודשי ב-15 דולר מ-65 דולר ל-50 דולר כדי לפצות את המנויים על השינוי.
איבוד התכנים והערוצים יקשה כעת אף יותר על יוטיוב טי.וי להתחרות בשירותים אחרים של חברות כבלים, כמו למשל הולו וסלינג טי.וי. מחלוקות מסוג זה הופכות להיות שכיחות יותר בנוף שירותי הסטרימינג הנוכחי ולרוב הן הופכות להיות ציבוריות ומתוקשרות לפני שמושג פיתרון. כך קרה לאחרונה במחלוקת שבין יוטיוב טי.וי לערוצים שבבעלות NBC יוניברסל. לעיתים רחוקות יותר הסכסוך לא מיושב ואז הצרכן הוא שמשלם את המחיר ונאלץ לחפש ספק אחר על מנת להמשיך לצפות בתכנים האהובים.