סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
השקת ChatGPT בינג מיקרוסופט
השקת מנוע החיפוש המבוסס ChatGPT- בינג של מיקרוסופט (צילום מסך: מיקרוסופט)

"המירוץ מתחיל היום": מיקרוסופט הכריזה על שילוב ChatGPT במנוע החיפוש שלה

ענקית הטכנולוגיה הודיעה הערב על שילוב תוכנת הבינה המלאכותית במנוע החיפוש בינג ובדפדפן Edge במטרה להשתלט על רבים מגולשי גוגל - המובילה בתחום. "אנחנו נזוז מהר בתחום החיפוש ולשנות לחלוטין את הקטגוריה", אמר המנכ"ל נאדלה

מיקרוסופט השיקה הערב (ג') את תוכניותיה לשילוב של בינה מלאכותית כדוגמת ChatGPT במוצריה, והיא מתחילה עם בינג - מנוע החיפוש, וממשיכה עם הדפדפן שלה Edge. מדובר במהלך משולב עם OpenAI, מפתחת ChatGPT בה מיקרוסופט השקיעה כמיליארד דולר, והתחייבה להמשיך ולהשקיע בה עוד 10 מיליארד דולר בשנים הקרובות.
מיותר לציין כי ההכרזה של גוגל אמש על השקת המתחרה שלה ל-ChatGPT כנראה נעשתה בכוונה יום לפני כדי לערער את האירוע של מיקרוסופט. אבל נראה שלמנכ"ל סאטיה נאדלה זה לא הפריע. האירוע נערך בלי רעש וצלצולים באולם קטן יחסית ומול קהל מצומצם של עיתונאים אמריקאים. החברה הדגימה קצרות את היכולות של מנוע החיפוש משולב עם תכונות הצ'אט AI. "אנחנו נזוז מהר בתחום החיפוש", אמר נאדלה בפתיחת האירוע. "המירוץ מתחיל היום", הוא הוסיף ככל הנראה כעקיצה לגוגל שלא הציגה עדיין כלי AI בשל או שילוב שלו במנוע החיפוש.
חיפוש הוא שם המשחק. התחום שגוגל די יצרה ושלטה בו בשני העשורים האחרונים חוזר כעת להיות סקטור חם. "אנחנו מתכננים לשנות לחלוטין את הקטגוריה", התגאה נאדלה, "אנחנו נחשוף הרבה דברים חדשים". גם סם אלטמן, ממייסדי OpenAI ומנכ''לה, הצטרף לאירוע לאחר שאמש הציג טיזר של החשיפה בחשבון הטוויטר שלו. כמו נאדלה גם הוא התפייט: "זה תחילתו של עידן חדש". השאיפה שלו היא להעמיד את הבינה המלאכותית לרשות יותר ויותר משתמשים - הוא בחר במיקרוסופט כשותפה בעיקר בגלל הגיבוי של מערך מחשוב הענן שלה Azure, וכעת גם בינג ו-Edge.
2 צפייה בגלריה
השקת ChatGPT בינג מיקרוסופט
השקת ChatGPT בינג מיקרוסופט
(צילום מסך: מיקרוסופט)
עם זאת אלטמן גם לא נמנע מלהודות שהוא משתוקק ללמוד על המערכת משימוש בעולם האמיתי. זו כנראה הודאה בכך שהחברה עדיין רחוקה מלהיות מרוצה מהתוצאות שמציג ChatGPT. זה לא מפתיע, אם יש דבר אחד שנוכחו רוב המומחים שהתנסו בו (וגם כותב שורות אלו) זה שאמינות אינה עדיין התכונה המובילה של מערכת ChatGPT, למעשה היא אפילו ממציאה תשובות שגויות לחלוטין אותן היא פולטת כאילו היה מדובר בדברי אלוהים חיים.
במרכז היוזמה החדשה של מיקרוסופט נמצא קונספט הסיוע למשתמש הקצה. Copilot מבוסס AI כך מכנה החברה את השילוב של הבינה המלאכותית במוצריה. כדי להוסיף יתרון - בעוד ChatGPT הנוכחי שפתוח לשימוש הציבור עושה שימוש במודל המכונה GPT 3.5 - מיקרוסופט קיבלה מ-OpenAI את המודל החדש יותר GPT 4 שאמור להיות הרבה יותר מדויק ואמין. היתרון שלו הוא בכך שעבר אימון נרחב יותר כדי שיוכל לספק תשובות יותר מדויקות, לאפשר שילוב של קישורים למקורות מידע בתוך הטקסט כדי שיהיה מעקב אחר מקור התשובה, אבל בעיקר גם לספק תשובות שמתחשבות במיקום השואל ועדכניות.
2 צפייה בגלריה
השקת ChatGPT בינג מיקרוסופט
השקת ChatGPT בינג מיקרוסופט
(צילום מסך: מיקרוסופט)
לדברי מיקרוסופט, כל המערך הביא אותה לשיפור אדיר באיכות התשובות. "עשינו קפיצה של 20 שנה בשבועות האחרונים", התגאה יוסוף מהדי, סגן נשיא וסמנכ''ל שיווק לצרכנים של החברה. אין זה מפתיע שדווקא האיש שאחראי לשיווק לצרכנים השתתף באירוע ולא בכיר בזרוע לעסקים. מיקרוסופט מכוונת ללב של גוגל, היא רוצה להפוך את בינג ממשהו שהוא קצת יותר מבדיחה טובה במסדרונות מטה גוגל (וגם שאר העולם) לשער החיפוש העיקרי של הגולשים. היא לא צריכה את המשתמשים העסקיים לשם כך - היא רוצה את הגולשים מהבית - את הסטודנטים, התלמידים, את כל אלה שיהפכו אותה למתחרה מסוכנת.
יש להודות שהמהלך של מיקרוסופט מעניין אך מרגיש עדיין קצת בוסרי. שני המוצרים בהם היא בחרה לשלב את הבינה המלאכותית רחוקים מלהיות מוצרים פופולריים. בינג עד כה לא היווה תחרות אמיתית לגוגל ובקושי שולט ב-7% מבקשות החיפוש בעולם. גם אדג' רחוק מאוד מלהיות מתחרה מסוכן לכרום וזאת למרות שמבחינה אובייקטיבית הוא מציע חוויית שימוש לא רעה בכלל. עם זאת החברה גם הדגימה שילוב של ה-AI בלינקדין וכאן זה כבר מוצר הרבה יותר מצליח. ניתן להעריך שאם המשתמשים יאהבו את התוצאה וגם אם לא, הרעיון של שימוש ביכולות AI בתוך המוצרים יסייעו להזניק את היקפי השימוש באופן כזה שהמהלך בכל מקרה ישתלם. למיקרוסופט חשוב לגייס משתמשים כדי להמשיך ולשפר את יכולות הבינה המלאכותית, וההייפ שהיא מקווה יווצר מעכשיו יסייע בכך.