סגור
מסעדת עזרא ובניו
מסעדת עזרא ובניו (צילום: קובי רובין - המונה טועם)

עזרא ובניו: המסעדה שעושה על הגריל, בלי משחקים

הצ'יפס דלוח, הסלט אנמי וחלל הישיבה מזכיר קצת לול, אבל התורים באולם הענק של "עזרא ובניו" באזור מעידים שכאן מכינים כבר שנות דור את הדבר האמיתי - שיפודים טובים, זולים וטעימים

שום דבר ממה שאוכלים ב"עזרא ובניו", מוסד בן שנות דור באזור, לא היה כזה שלא אכלתי מימי ועדיין זאת היתה ארוחה בלתי נשכחת.
חלק מהאוכל, המועט עד כדי צמצום נזירי, היה אפילו כזה שאחרים, לא אני, היו מכנים מחפיר. למשל סלט הכרוב שכלל הרבה כרוב לבן, מעט מאוד כרוב אדום ושלוש פרוסות גזר. למרות שהיה טרי, מאוד, לא היה לו שום סיכוי. לא בגלל קופסת הפלסטיק החד פעמית, שבה נמכר כמעט בלי כסף, אלא משום שלא היה במה לתבל אותו אם אתם לא מסתפקים בחומץ תעשייתי, שמן חמניות ומלח כבסיס לרוטב. קצת קשה ללכת עם זה בימינו. או החומוס התעשייתי, בלי שמן זית, לימון או כל דבר אחר. רק קצת פפריקה מעל. או הצ'יפס השמנוני והרופס.
ובכן, זה אפילו לא הבשר. קבב, לבבות וחלוויאת (שקדי עגל). כל אלה היו טובים מאוד, זולים מאוד וכן, הפתעה, טעימים מאוד. אבל לא שום דבר שלא אכלתי לא מעט פעמים בלא מעט מקומות אחרים.
אז מה בכל זאת היה שם, ויש שם ככל הנראה כבר עשרות שנים? ובכן, זה המסביב. החל מהחזות החיצונית שמזכירה קצת, סליחה, לול תרנגולות. עבור בכניסה דרך אולם משחקי וידיאו נטוש, שני אולמות האכילה הענקיים שנראו לבן שלי כמו חדר אוכל של בית סוהר, ולי כמו כזה של קיבוץ (אבל של עיראקים זקנים. יש קיבוץ כזה?) וכלה בגולת הכותרת: האולם הענק הנוסף בו אתה מזמין ומקבל אוכל.
אתה עומד בתור לצליית השיפודים. איך בוחרים? הלכנו על התור האמצעי, הוא נראה הכי מיוחד. אתה מעביר בעצמך את השיפודים שבחרת לאחד משלושת הגרילמנים, שעומדים בתוך כוכים מפויחים, שחורים כמו הלילה, והופכים בו זמנית מאות שיפודים על מנגלים ענקיים ורוחשים, לא שוכחים אף שיפוד. אתה קונה לעצמך שתייה - אין בירה, זה המינוס היחידי לטעמי, אם כי יש לי הרגשה שאפשר להביא מבחוץ, עובדה, כשמישהו ביקש גם פלפל ירוק חריף צלוי על האש, הגרילמן שלנו שאל אותו אם "אין לך באוטו?". באותה עמדה אתה מצטייד גם באותו סלט מוזר, עמבה, חריף, חומוס וחמוצים. עמדה נוספת, אחרונה, היא עמדת הצ'יפס. 10 שקלים לצלחת ענקית.
כל העסק נראה כמו מופע בלט מודרני, או אולי דווקא קלאסי, חד פעמי אבל כזה שמתקיים לנצח, כל יום. זה עצוב, זה יפה, זה כאוטי. זה מהחיים. וזה גם זול. שיפוד פרגית עולה בסביבות 11 שקל.
אז אם אתם מחפשים איפה לעשות היום על האש מבלי להדליק אותה בעצמכם, לכו לעזרא ובניו. אם לא תאהבו את זה, ובכן, זו בעיה שלכם. חיים רק פעם אחת. וגם זה בקושי. חוויה לפנתאון. חג שמח, כמה שאפשר.
חשבון:
2 קבב, 2 לבבות, 2 חלוויאת– 104 שקל
צ'יפס - 10 שקל
2 שתייה, סלט, חומוס – 20 שקל (רק במזומן. יש כספומט ליד)
עזרא ובניו, החשמונאים 2, אזור