סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי בחודש שעבר בניו דלהי
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי. רקוויאם לתוצאות החיפוש (צילום: אי.אף.פי)

ממתינה מעבר לבינה: גוגל בוחנת מוצרי AI להטמעה במנוע החיפוש

ענקית הטכנולוגיה מנסה להגיב לאתגר הענק שהציבו בפניה OpenAI ומיקרוסופט עם ChatGPT. על הפרק: בוט בשם Apprentice Bard, שבו ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות מפורטות, ועיצוב מחודש של עמוד הבית בצורה של שאלות ותשובות

גוגל בוחנת מוצרי צ'ט המבוססים על בינה מלאכותית - מה שקרוב לוודאי יוביל להשקה פומבית בעתיד. המוצרים הללו כוללים צ'טבוט חדש ודרך פוטנציאלית להטמיע אותו במנוע החיפוש, כך לפי דיווח באתר CNBC.
החברה עובדת על פרויקט שנקרא "אטלס" תחת חטיבת הענן שלה והוא ככל הנראה תגובה לפופולריות של ChatGPT. לפי הדיווח, גוגל בוחנת גם צ'טבוט בשם Apprentice Bard, שבו העובדים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מפורטות בדומה ל- ChatGPT. המוצר הזה מבוסס על טכנולוגיית LaMDA של גוגל. צוות נוסף בוחן עיצוב חדש לחיפוש בדסקטופ, כך שניתן יהיה להשתמש בו בצורה של שאלות ותשובות.
מנהלי הצוותים מבקשים מהעובדים בשבועות האחרונים להעביר משובים על המוצרים השונים. ב-CNBC עברו על מסמכים פנימיים ושוחחו עם מקורות שונים על המאמצים של גוגל בתחום. בדיקות המוצרים מגיעות לאחר פגישת עובדים שבה הועלו חששות לגבי איבוד היתרון התחרותי של החברה בתחום הבינה המלאכותית - זאת, בהתחשב בהצלחה של ChatGPT, שהושק בשנה שעברה על ידי חברת OpenAI שבה מושקעת היריבה הטכנוגית של גוגל, מיקרוסופט.
לפי הדיווח, אחד היתרונות העיקריים של Bard הוא היכולת שלו לדון באירועים אקטואליים. זאת, בעוד ש-ChatGPT ידוע בכך שיש לו "ידע מוגבל על העולם ואירועים שקרו אחרי 2021", כך לפי אזהרת החברה המפתחת. המוצר של גוגל מעודכן יותר ואף יכול לענות על שאלות בנוגע לפיטורים שנערכו לאחרונה בגוגל. "לפי הגישה שלי למאגר הנתונים, יש סבירות נמוכה שגוגל תערוך סבב פיטורים נוסף ב-2023", ענה הצ'טבוט של החברה על שאלה בעניין. "ההכנסות של גוגל עלו ב-34% ב-2021 ומחיר המניה של החברה עלה ב-70% מאז ינואר 2022", הוסיף.
בגוגל גם בוחנים, כאמור, גרסאות שונות לעמוד הבית, כולל אפשרות אחת שבה מוחלף כפתור I’m feeling lucky בשאלות פוטנציאליות. העיצוב הזה דומה לעמוד הבית של ChatGPT, שמציג דוגמאות לשאלות, יכולות והגבלות מעל לתיבת הטקסט.
עם זאת, יש לציין כי מדובר רק בדיווחים ראשונים ועדיין לא ידוע מה תהיה התגובה של גוגל ל- ChatGPT.