סגור

סין אישרה את השימוש בתרופה של פייזר לטיפול בחולי קורונה

פקסלוביד היא התרופה הראשונה לקורונה שניטלת דרך הפה שמאשרת סין. פייזר צופה מכירות גלובליות בגובה 22 מיליארד דולר מהתרופה השנה

רגולטור התרופות הסיני הודיע היום (שבת) שנתן אישור על תנאי לתרופה פקסלוביד (Paxlovid) של פייזר לטיפול בקורונה, מה שהופך אותה לגלולה הראשונה הניטלת דרך הפה שפותחה לטפל ספציפית במחלה, שמקבלת אישור במדינה. כך לפי רויטרס.


מינהל המוצרים הרפואיים הסיני אמר שפקסלוביד אושרה לטיפול בבוגרים בעלי מחלה קלה עד בינונית, שנמצאים בסיכון גבוה לפתח מחלה קשה. יש צורך במחקר נוסף לגבי יעילות ובטיחות הגלולה, שעל החברה להגיש לסוכנות, לדבריה.
טרם ידוע האם פייזר נמצאת בדיונים עם סין לרכישה של הגלולה. "זוהי אבן דרך במאבק שלנו נגד הקורונה", אמר נציג של פייזר בהצהרה שמסרה החברה. האישור מהווה דחיפה עבור פייזר, שמצפה למכירות של 22 מיליארד דולר מהגלולה ב-2022.
בעוד שיש מספר חיסונים זמינים ברחבי העולם שביכולתם למנוע הדבקה ומחלה קשה, כולל אחד מתוצרת פייזר, אפשרויות הטיפול עבור אנשים שנדבקו בקורונה הן מוגבלות. פקידים בפייזר אמרו שהחברה נמצאת בדיונים אקטיביים עם יותר מ-100 מדינות בנושא הפקסלוביד, ושיש לה את היכולת לייצר עד 120 מיליון טיפולים.
1 צפייה בגלריה
תרופה נגד קורונה פייזר
תרופה נגד קורונה פייזר
פקסלוביד, התרופה של פייזר לטיפול בקורונה
(רויטרס)

פייזר מסרה בדצמבר שתוצאות מחקר סופיות הראו שהטיפול שלה הפחית את הסיכוי לאשפוז או מוות בעד 89% אצל חולי קורונה שנמצאים בסיכון לפתח מחלה קשה, וזאת אם הטיפול ניתן להם תוך שלושה ימים מהופעת התסמינים, ועד 88% אם הטיפול ניתן תוך חמישה ימים מהופעתם. ארה"ב משלמת כ-530 דולר עבור כל טיפול בפקסלוביד, ו-700 דולר עבור טיפול במולנופירביר, התרופה שפותחה על ידי יריבתה של פייזר, מרק.
סין דיווחה על פחות מ-250 חולים ביום עם תסמינים בשנה האחרונה, כאשר בחלק מהימים המספר הזה היה אף נמוך מעשרה. מדובר במספר נמוך עבור מדינה בעלת אוכלוסיה של 1.4 מיליארד איש, וזאת בעקבות התגובה הנוקשה של המדינה לכל הופעה של חולים חדשים.
היום דווח כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לשימוש את התרופה שפיתחה חברת אלי לילי לקורונה. זאת לאחר שבדצמבר אישר ה-FDA את התרופה של פייזר לקורונה וכן את התרופה של מרק לקורונה.