סגור

פייזר: התרופה לקורונה יעילה ב-89%, גם נגד האומיקרון

זאת, לדברי ענקית התרופות, אם היא ניתנת למטופל בסיכון גבוה בתוך ימים ספורים מרגע הופעת התסמינים הראשוניים. אם התרופה ניתנת חמישה ימים לאחר הופעת התסמינים, היעילות נשארת על 88%

פייזר עדכנה את התוצאות לגבי התרופה שפיתחה נגד קורונה, ולפי הנתונים הסופיים היא מפחיתה את הסיכון להתאשפז או למות מהנגיף ב-89% אם ניתנת למטופל בסיכון גבוה בתוך ימים ספורים מרגע הופעת התסמינים הראשוניים, כך לפי הודעה שפרסמה היום (ג') חברת התרופות.
לפי הערכות החברה, התרופה תהיה יעילה גם נגד וריאנטים כמו האומיקרון, זאת בהתבסס על ניסויים בתנאי מעבדה שערכו ומכיוון שהתרופה חוסמת את האנזים המעורב בשכפול של הנגיף.
בפייזר מקווים כי יוכלו בהמשך לאפשר לאנשים לקחת את התרופה, הנקראת פאקסלוביד (Paxlovid) בבית ובכך למנוע את אשפוזם.
1 צפייה בגלריה
תרופה נגד קורונה פייזר
תרופה נגד קורונה פייזר
תרופה של פייזר לקורונה
(רויטרס)
התוצאות הנוכחיות מתפרסמות כחודש לאחר פרסום התוצאות הראשוניות, ובתקופה הזו אושפזו חמישה אנשים מבין 697 אנשים שהשתתפו בניסוי וקיבלו את התרופה בתוך שלושה ימים מרגע הופעת התסמינים. לא נרשמו מקרי מוות בקבוצה. לשם השוואה, בין 682 האנשים שקיבלו את תרופת הדמה, 44 אושפזו ו-9 מתו. כל המבוגרים בניסוי לא היו מחוסנים.
עוד דיווחה החברה כי גם אם התרופה ניתנת חמישה ימים לאחר הופעת התסמינים, היעילות נשארת על 88%.
"הנתונים מדגישים את הפוטנציאל של התרופה בהגנה על חיי המטופלים ברחבי העולם, בין אם הם התחסנו ובין אם לא", מסר בהצהרה מנכ"ל החברה ד"ר אלברט בורלא. "וריאנטים חדשים ומדאיגים שמתגלים כמו האומיקרון רק מחזקים את הצורך באפשרויות טיפול נגישות למי שנדבק בנגיף, אך אנחנו בטוחים שאם התרופה תאושר לשימוש פוטנציאל הטיפול יתגלה ככלי מהותי במאמצים לגבור על המגפה".
בפייזר העבירו את הנתונים המעודכנים למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), זאת כחלק מהתהליך המתמשך לקבלת אישור חירום לתרופה. עם זאת, עוד לא דווח מתי מתכוונת ועדת היועצים של ה-FDA להתכנס לדון בתרופה.
בחודש שעבר הודיעו בממשל ביידן כי ירכשו 10 מיליון מנות טיפול של התרופה עבו 5.295 מיליארד דולר, זאת אם תאושר לשימוש. לפי פייזר, היא אף תוכל לספק את המשלוח הראשון עד סוף השנה. טיפל של חמישה ימים בתרופה מכיל 3 גלולות שלוקחים פעמיים ביום.