סגור
טיילור סוויפט נצנצים
טיילור סוויפט באיפור נצנצים של פזיט (צילום: גטי אימג'ס)

איך הפכה טיילור סוויפט מותג קטן של נמשי נצנצים ללהיט של עשרות מיליונים

חשיפה מקרית של טיילור סוויפט במשחק פוטבול עם מוצר של סטארט-אפ הקוסמטיקה פזיט הזניקה את החברה ממכירות צנועות של מדבקות איפור לגלובליות מסחררת – עם מכירות של מיליוני דולרים, שיתופי פעולה עם ענקיות קמעונאות ויעד של מאות חנויות בארה"ב ובעולם, כך על פי דיווח בבלומברג

בליל שני של אוקטובר, אלייט בוטלמן, מייסדת שותפה של חברת הקוסמטיקה פזיט (Fazit), קיבלה הודעה דחופה מחברה באינסטגרם: "תדליקי את משחק הפוטבול – ומהר". טיילור סוויפט, שהגיעה לעודד את בן זוגה, שחקן הפוטבול טראוויס קלסי מהקנזס סיטי צ’יפס, נצפתה בשידור חי כשהיא לובשת את המוצר המוביל של פזיט – מדבקות "Speckles" היוצרות נמשים מנצנצים. על פי הדיווח בבלומבמרג, בתוך שעות, רשתות חברתיות ואתרי חדשות התמלאו בפוסטים על מראה האיפור יוצא הדופן, אך המותג כמעט לא הוזכר. בוטלמן שלחה במהירות מיילים לעיתונאי אופנה כדי להבהיר כי מדובר במוצר של פזיט, ושלא מדובר בקידום ממומן. נינה לה-ברונה, שותפתה, מיהרה לוודא שהמפעלים ערוכים לייצור נוסף – ובצדק: בתוך 48 שעות נמכרו נמשי הנצנצים ביותר ממיליון דולר, זינוק של 3,500% במכירות.
החשיפה הבלתי צפויה הזו האיצה את צמיחת החברה. בוטלמן ולה-ברונה, שתיהן בנות 29, תכננו למכור ב-2024 מוצרים בשווי 3 מיליון דולר, אך בזכות ההצלחה סביב סוויפט סיימו את השנה עם מכירות של 10 מיליון דולר. מאז, עם כניסה מהירה ל-1,000 סניפי Target, צופה החברה כי הכנסותיה ב-2025 יעלו על 40 מיליון דולר.
פזיט נוסדה בשנת 2022 על ידי לה-ברונה, בעלת ניסיון בתחום טיפוח העור, ובוטלמן, לשעבר דוגמנית ויועצת מותגים, שהשקיעו 13 אלף דולר מחסכונותיהן. הן החלו למכור מדבקות לאקנה אונליין מתוך דירותיהן בלוס אנג’לס ובמנהטן, ונתקלו בדחייה מצד עשרות משקיעים. לבסוף התקבלו לאקסלרטור Capital Innovators שבסנט לואיס, שם גייסו 50 אלף דולר. לאחר מכן פיתחו מדבקות לטיפול בצלקות ושערות חודרניות וגייסו עוד 157,500 דולר ממשפחה וחברים. הן מחזיקות ב-96% ממניות החברה, שהינה רווחית מאז הקמתה.
לה-ברונה זיהתה את הטרנד של "נמשים מזויפים" ברשתות חברתיות, והציעה ליצור מדבקת איפור עמידה במים ובזיעה, שניתן להסיר בקלות עם מסיר איפור – בניגוד לנצנצים רגילים. לאחר ניסוי אישי ברחוב ובאירועים, שהניב תשומת לב חיובית ואף "שדרוגים" במסעדות, השתיים השיקו את המוצר הרשמי באפריל 2024, במקביל לפסטיבל קואצ’לה. סרטון ויראלי של שתי מוכרות סלטים שצילמו סרטון "Get Ready With Me" העלה את המודעות למוצר, והזניק את המכירות בסוף השבוע ההוא. כיום המדבקות נמכרות ב-Urban Outfitters, CVS ו-Target, ובשנה הבאה יושקו גם באוסטרליה, קנדה ובריטניה. החברה כבר מפעילה מחסן לוגיסטי בקנזס סיטי ומעסיקה שישה עובדים.
החברה ממקדת את פעילותה סביב אירועי תרבות, הופעות וספורט. מאז החשיפה בטלוויזיה יצרו מעל תריסר קבוצות NFL קשר עם פזיט לשיתופי פעולה. לקראת March Madness, שיתפה פזיט פעולה עם חברת האיפור e.l.f. Beauty ליצירת "Spirit Stripes" – גרסה נשית לפסי הצבע שמשתמשים בהם שחקני פוטבול. בנוסף, החברה מציעה סדרת מדבקות נצנצים בצבעי קבוצות במסגרת "Team Spirit Collection".
החברה, שמייצרת בסין ובדרום קוריאה, מתמודדת עם אתגרים כמו חיקויים זולים ומכסי יבוא, אך ממשיכה להתרחב. ב-1 באוגוסט 2025 תיכנס פזיט ל-1,400 חנויות Walmart, ועד כה שמרה על מחיר של 16 דולר לקופסה של שש מדבקות.
עם זאת, המייסדות חוששות מהפיכתו של המוצר לטרנד חולף. "זו חרב פיפיות," אומרת בוטלמן. לדבריהן, המטרה היא לשמור על הייחודיות שהפכה את הנמשים ללהיט: פשטות, הנאה ותחושת ילדות. "היופי נהיה רציני ומורכב מדי," אומרת לה-ברונה. "לפעמים פשוט כיף לשים נצנצים על הפנים ולהרגיש חופשייה".