סגור
דונלד טראמפ 2.6.21
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. טען שהפסיד 105 מיליון דולר ב-2015 ו-73 מיליון דולר ב-2016 (רויטרס)

טראמפ טען להפסדים אדירים וכמעט שלא שילם מס בשנה הראשונה והאחרונה לכהונתו

דו"חות המס של נשיא ארה"ב לשעבר לשנים 2020-2015 נחשפו היום לציבור לאחר מאבק ממושך. על פי הדו"חות, טראמפ טען להפסדים גדולים לפני כהונתו כנשיא ובמהלכה שסייעו לו להפחית את נטל המס או להעלים אותו כליל. כך לדוגמה, הוא שילם מס הכנסה פדראלי של 750 דולר בלבד ב-2017 ולא שילם מס כלל ב-2020

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ העביר תשלומי מס זניחים בשנה הראשונה והאחרונה לכהונתו - כך עולה מדוחות המס הפדראליים של הנשיא לשעבר שפורסמו היום בארה"ב. טראמפ הצליח להקטין - או להעלים כליל - את נטל מס ההכנסה הפדראלי שלו לאחר שטען להפסדים אדירים.
טראמפ ניהל מאבק ממושך נגד פרסום תשלומי המס הפדראלי שלו, ואף ערער על פרסומם לבית המשפט העליון, אך היום (ו') הם פורסמו לציבור על ידי ועדה של בית הנבחרים.
על פי הדוחות, טראמפ טען להפסדים גדולים לפני ובמהלך כהונתו כנשיא, כדי להקטין או להעלים כליל את נטל המס שלו. כך לדוגמה, הוא טען כי נשא בהפסד של 105 מיליון דולר ב-2015 ובהפסד של 73 מיליון דולר ב-2016.
הדוחות הושגו רק לפני מספר שבועות לאחר מאבק משפטי ממושך. הוועדה הצביעה בשבוע שעבר על פרסום דוחות המס, אך שחרורם התעכב לצורך ביטול של מידע אישי רגיש שהם כללו כמו מספרי תעודת זהות.
בניגוד לטראמפ, נשיאי ארה"ב קודמים נהגו לפרסם מרצון את החזרי המס שלהם. טראמפ והצוות המשפטי שלו ביקשו ללא הרף לשמור את ההחזרים בסוד, בטענה שהקונגרס מעולם לא הפעיל את סמכויותיו כדי לדרוש החזרי מס של נשיא.
"הדמוקרטים מעולם לא היו צריכים לעשות את זה, בית המשפט העליון מעולם לא היה צריך לאשר את זה, וזה יוביל לדברים איומים עבור כל כך הרבה אנשים", אמר טראמפ בהצהרה לאחר פרסום הדוחות.
על פי הדוחות שפורסמו היום, הנשיא לשעבר שילם מעט מאוד מס הכנסה פדרלי ב-2017 - 750 דולר בלבד - ולא שילם מס כלל ב-2020. הדו"ח גם הראה שטראמפ שילם 1.1 מיליון דולר במס הכנסה פדרלי בשנים 2018 ו-2019 יחד.
תחקיר של הניו יורק טיימס שפורסם בעבר חשף כיצד במשך שנים רבות לפני התמודדותו לנשיאות טען טראמפ להפסדים תפעוליים עצומים שאותם הוא גילגל לשנות מס עתידיות, מה שהפחית מאוד או פשוט חיסל את תשלומי מס ההכנסה השנתיים שלו.


.