סגור

עוד לפני הסנקציות: הונם של עשירי רוסיה פחת השנה ב-32 מיליארד דולר

23 המיליארדרים המובילים במדינה שווים כיום ביחד 343 מיליארד דולר - והסכום צפוי לרדת בעקבות הטלת הסנקציות מצד המערב; בראש המפסידים: גנאדי טימצ'נקו, שאיבד קרוב לשליש מהונו

הונם של עשירי רוסיה פחת ב-32 מיליארד דולר עד כה השנה, והוא צפוי להמשיך לרדת עקב המשבר באוקראינה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הטיל אתמול סנקציות על רוסיה, ובהן על בכירים במדינה, והודיע שהוא שולח חיילים אמריקאים נוספים למדינות הבלטיות החברות בנאט"ו, כמהלך הגנתי.
3 צפייה בגלריה
לאוניד מיכלסון מיליארדר רוסי בעלים של נובאטק
לאוניד מיכלסון מיליארדר רוסי בעלים של נובאטק
לאוניד מיכלסון. הונו ירד ב-6.2 מיליארד דולר
(צילום: בלומברג)
מי שעומד בראש רשימת המיליארדרים הרוסים שראו את הונם נופל הוא גנאדי טימצ'נקו - קרוב לשליש מהונו התאדה עד כה השנה, כך על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, שכולל את 500 האנשים העשירים בעולם. טימצ'נקו בן ה-69, בנו של קצין צבא רוסי שהכיר והתיידד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בתחילת שנות ה-90, מחזיק כיום בהון של כ-16 מיליארד דולר, שרובו מגיע ממניות ביצרנית הגז הרוסית נובטק.
בעל מניות אחר בנובטק – לאוניד מיכלסון – ראה את הונו יורד ב-6.2 מיליארד דולר השנה, בעוד יו"ר חברת לוקאויל, ואגיט אלקפרוב, איבד כ-3.5 מיליארד דולר באותו פרק זמן, לאחר שמניות חברת האנרגיה ירדו ב-17%.
3 צפייה בגלריה
גנאדי טימצ'נקו מיליארדר רוסי מבעלי חברת גז נובאטק
גנאדי טימצ'נקו מיליארדר רוסי מבעלי חברת גז נובאטק
גנאדי טימצ'נקו. איבד השנה קרוב לשליש מהונו
(צילום: בלומברג)
23 המיליארדרים המובילים במדינה שווים כיום ביחד 343 מיליארד דולר, ירידה לעומת 375 מיליארד בסוף 2021. בשווקים נרשמו השבוע ירידות נוספות לאחר שפוטין הכריז שהוא מכיר בשני מחוזות בדלניים באוקראינה, הכרזה שהביאה את גרמניה לבטל פרויקט אנרגיה משותף עם המדינה, ואת בריטניה להטיל סנקציות על חמישה בנקים רוסיים ושלושה מיליארדרים, בהם טימצ'נקו.
בריטניה הטילה גם סנקציות על בוריס רוטנברג בן ה-65 ואחיינו איגור בן ה-48, שמשפחותיהם עשו את הונן באמצעות חברה להנחת צינורות גז בשם סטרויגזמונטאז'. אביו של איגור – ואחד מיריבי הג'ודו לשעבר של הנשיא פוטין, ארקדי, מכר את החברה ב-2019 תמורת 1.3 מיליארד דולר. הוא רכש מניות מאחיו הצעיר בוריס חמש שנים קודם לכן, לאחר שעל שניים מאחיו וטימצ'נקו הוטלו סנקציות אמריקאיות בעקבות הסיפוח הרוסי של חצי האי קרים.


3 צפייה בגלריה
ואגיט אלקפרוב מיליארדר רוסי מבעלי חברת נפט Lukoil
ואגיט אלקפרוב מיליארדר רוסי מבעלי חברת נפט Lukoil
ואגיט אלקפרוב
(צילום: בלומברג)