סגור

עוד כלי שיט לאוסף: איטליה החרימה יאכטה של האוליגרך מלניצ'נקו

הלחץ על האוליגרכים הרוסים המקורבים לפוטין ועל רכושם רק נמשך, ועתה מוחרמת בנמל טרייסט אחת היאכטות הגדולות בעולם, ששוויה מתקרב ל-600 מיליון דולר; מדובר בסופר יאכטה A של אנדריי מלניצ'נקו, הבעלים של ענקית הדשנים יורו-כם

הלחץ על האוליגרכים הרוסים המקורבים לנשיא ולדימיר פוטין הולך וגובר בעקבות המשך הלחימה באוקראינה: היום (שבת) נודע כי הרשויות באיטליה החרימו סופר יאכטה בשווי 580 מיליון דולר שבבעלות המיליארדר הרוסי אנדריי מלניצ'נקו.


לפי דיווח בבלומברג, כלי השיט - יאכטה A - הוא אחת מהיאכטות הגדולות בעולם, ונמצא בנמל טרייסט שבצפון איטליה, כך על פי הודעה של משרד ראש הממשלה האיטלקי, מריו דראגי.

2 צפייה בגלריה
אוליגרך אנדריי מלניצ'נקו
אוליגרך אנדריי מלניצ'נקו
אוליגרך אנדריי מלניצ'נקו
(צילום: ויקיפדיה)

מלניצ'נקו הוא מייסד חברת יורו-כם (EuroChem), יצרנית חומרי דישון ומוצרים חקלאיים.

2 צפייה בגלריה
יאכטה אוליגרף אנדריי מלניצ'נקו
יאכטה אוליגרף אנדריי מלניצ'נקו
יאכטה A
(צילום: superyachttimes.com)

כזכור, האיחוד האירופי הטיל סנקציות על מיליארדרים רוסים רבים, וממשלות ברחבי הגוש החלו בהחרמת נכסיהם. הרשויות באיטליה כבר החרימו את היאכטות "לנה" של גנאדי טימצ'נקו, שעוגנת בנמל סן רמו, ו"ליידי אם" של אלכסיי מורדשוב, שעוגנת בנמל אימפריה. בצרפת מנעו הרשויות מהיאכטה "אמורה וורו" של מנכ"ל רוסנפט איגור סצ'ין, לעזוב את קוט ד'אזור. בגרמניה החרימו הרשויות את היאכטה "דילבר" של אלישר אוסמנוב.
הסנקציות הן אחד ממנופי הלחץ המופעלים על פוטין בעקבות פלישתו לאוקראינה. מלניצ'נק עצמו הפסיק להיות מוטב בחברות בבעלותו מאז הוטלו הסנקציות.