סגור

מצוד ימי: איטליה החרימה את היאכטה של האיש העשיר ברוסיה

היאכטה של אלכסיי מורדשוב הוחרמה כחלק מהמצוד אחרי רכוש המקורבים לפוטין, ולפי דיווחים גם היאכטה של האוליגרך גנאדי טימצ'נקו תוחרם בקרוב באיטליה; זאת לאחר שגרמניה כבר החרימה השבוע את הספינה בבעלות אולישר אוסמנוב

המרדף אחרי נכסי האוליגרכים הרוסים בעקבות הפלישה לאוקראינה לא פוסק: המשטרה האיטלקית החרימה יאכטה שבבעלות אלכסיי מורדשוב, שנחשב לאדם העשיר ברוסיה לפני השתת הסנקציות השבוע על ידי האיחוד האירופי, כך לפי דיווח בגרדיאן.


היאכטה הנקראת ליידי אם (Lady M) היא באורך 65 מטרים ולפי אדם המעורה בנושא הוחרמה מנמל במחוז אימפריה. לדבריו, הרשויות יחרימו בקרוב יאכטה נוספת במחוז, הפעם כזו ששייכת לאוליגרך גנאדי טימצ'נקו, הנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.



המהלכים מגיעים לאחר צעדים דומים מצד הרשויות בגרמניה ובצרפת שהחרימו השבוע יאכטות השייכות לאוליגרכים, זאת בהתאם לסנקציות שהשיתו מדינות המערב על מקורבים לפוטין, כולל הקפאת נכסים. אחד הבולטים שבהם השבוע הוא החרמת היאכטה של האוליגרך אולישר אוסמנוב, הנחשבת לגדולה בעולם, וזאת על ידי הרשויות בגרמניה.
לפי כלי התקשורת באיטליה, לייד אם נבנתה על ידי חברת הספנות האמריקאית פאלמר ג'ונסון ב-2013. במגזין פורבס מעריכים כי השווי שלה עומד על 27 מיליון דולר.
מורדשוב צבר את הונו מיצרנית הפלדה הרוסית סברסטל. בפורבס העריכו כי הונו האישי עמד על 29.1 מיליארד דולר לפני השתת הסנקציות. לפי הדיווחים הוא מחזיק בווילה בסרדיניה בשווי 72 מיליון דולר. בשלב זה עוד לא ברור האם גם הנכס הזה הוחרם על ידי המשטרה. עוד פורסם כי על מנת למנוע עד כמה שניתן את הפגיעה הצפויה בו בעקבות הסנקציות, מורדשוב העביר לאשתו מרינה כ-1.1 מיליארד דולר, כל חלקו בחברת כריית הזהב הרוסית נורדגולד.
המערב נמצא במצוד אחר היאכטות של האוליגרכים. נתוני מעקב אחר ספינות הראו כי לפחות חמש יאכטות ענק שנמצאות בבעלים של אוליגרכים רוסים עוגנות כעת באיים המלדיבים, או שמשייטות לשם. הסיבה: למדינת האיים באוקיינוס ההודי אין הסכם הסגרה עם ארצות הברית.