סגור

בריטניה מטילה סנקציות על רומן אברמוביץ': "קבוצת צ'לסי לא תיפגע"

אברמוביץ' הוא אחד משבעה אוליגרכים שעליהם הטילה בריטניה סנקציות, הקפיאה את נכסיהם ואסרה עליהם לבצע עסקאות במדינה. שרת התרבות הבריטית: "צ'לסי היא נכס תרבותי, לא ניתן לסנקציות לפגוע בה"

בריטניה הודיעה כי הקפיאה את הנכסים של שבעה אנשי עסקים רוסיים, ביניהם רומן אברמוביץ', איגור סצ'ין, אולג דריפסקה ודמיטרי לבדב, זאת לאחר שנוספו לרשימת הסנקציות שהשיתה המדינה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. "לא יהיה מקלט בטוח למי שתומכים בתקיפה האכזרית של פוטין על אוקראינה", הכריז ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון.
לישראל אין אפשרות למנוע את כניסתו של אברמוביץ', שהינו בעל אזרחות רוסית, ישראלית ופורטוגלית, אך בשל הלחץ העולמי על אוליגרכים, הוחלט למנוע בינתיים רק חניית מטוסים ויאכטות של אוליגרכים שנכללו ברשימת הסנקציות של ארה"ב למשך יותר מ-48 שעות.
אברמוביץ' הוא הבעלים של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, ולנוכח הנסיבות, הוא העביר את הבעלות עליה כבר לפני יותר משבוע לקרן נאמנות ואף העמיד את הקבוצה למכירה. סצ'ין הוא המנכ"ל של חברת הנפט הרוסית רוסנפט, דריפסקה הוא בעל אחזקות ב-En+Group ואילו לבדב הוא יו"ר הדירקטוריון של בנק רוסיה (Bank Rossiya).
1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי אוליגרכים רוסיה
רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי אוליגרכים רוסיה
רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי
(גטי)
מלבד הקפאת נכסים, הסנקציות אוסרות על עשיית עסקים עם חברות ואנשים בריטים וכן על נסיעות לבריטניה.
שרת התרבות הבריטית נדין דוריס הודתה כי ההחלטה תשפיע על קבוצת הכדורגל צ'לסי, אך מסרה כי ינפיקו רישיון מיוחד שיאפשר לה להמשיך ולתפקד. "עבדנו קשה כדי להבטיח שהמועדון והמשחק הלאומי לא ייפגעו ללא סיבה מהסנקציות החשובות הללו", כתבה השרה בטוויטר.

"כדי להבטיח שהמועדון יוכל להמשיך להתחרות ולפעול, הנפקנו רישיון מיוחד שיאפשר קיום משחקים, תשלום לעובדים ולמחזיקי מנוי עונתי להגיע למשחקים, ובמקביל מונע מאברמוביץ' להרוויח מהבעלות". עוד הסיפה שרת התרבות כי מועדוני הכדורגל הם נכסים תרבותיים והממשלה מחוייבת להגן עליהם.