סגור

תחזית פסימית לבריטניה: תצמח בקצב הנמוך ביותר מבין מדינות ה-G7 בשנת 2023

קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה הגלובלית לשנה הנוכחית ל-3.6% בשל המלחמה באוקראינה. להערכתה, ב-2023 תתרחב כלכלת בריטניה ב-1.2% בלבד - השיעור הנמוך ביותר מבין שבע הכלכלות המתועשות, והנמוך מבין מדינות ה-G20, למעט רוסיה הנמצאת תחת סנקציות קשות

המלחמה באוקראינה "תעכב מאוד" את ההתאוששות הכלכלית העולמית, כאשר בריטניה תהיה הנפגעת הקשה ביותר, כך נמסר מקרן המטבע העולמית (IMF), לפי דיווח באתר BBC.


המלחמה גורמת לעליית מחירי המזון והדלק, מה שצפוי לגרום לדברי הארגון להאטה של קצב הצמיחה העולמי. הקרן חתכה את תחזית הצמיחה הגלובלית שלה ואת זו של בריטניה. משמעות הדבר היא שבריטניה לא תהיה עוד הכלכלה הצומחת במהירות הרבה ביותר מבין מדינות ה-G7, ואף תהיה האטית ביותר מביניהן ב-2023.
הארגון אמר שהצמיחה בבריטניה תאט מכיוון שלחצי המחירים יגרמו למשקי הבית לחתוך הוצאות, ושיעורי הריבית העולים צפויים "לעכב השקעות".
1 צפייה בגלריה
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה גאורגייבה
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה גאורגייבה
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית קריסטלינה גאורגייבה
(צילום: בלומברג)
כלכלת בריטניה צפויה כעת לצמוח ב-3.7% השנה, ירידה לעומת תחזית קודמת של 4.7%. בשנה הבאה צפויה כלכלת בריטניה לצמוח בקצב האטי ביותר מבין מדינות ה-G7, והכלכלות הגדולות ביבשת אירופה, עם צמיחה של 1.2% בלבד, קרוב למחצית מ-2.3% שנחזו קודם לכן. שיעור הצמיחה החזוי של בריטניה ב-2023 הוא הנמוך ביותר מקרב מדינות ה-G20, למעט רוסיה הנמצאת תחת סנקציות קשות.

האינפלציה - סכנה ברורה ומידית

הקרן פועלת יחד עם 189 מדינות בניסיון לייצב את הכלכלה הגלובלית, כולל מתן הלוואות לטווח קצר וסיוע למדינות נאבקות. לדברי הקרן, האינפלציה מהווה כעת "סכנה ברורה ומידית" עבור מדינות רבות, והמצב הזה מוסיף ללחצים על שרשראות האספקה שנגרמו תחילה בשל מגפת הקורונה. "בתוך כמה שבועות בודדים העולם חווה הלם גדול נוסף", כך כתב מנהל המחקר של קרן המטבע, פייר אוליביה גורינשה, בתשקיף השנתי של הארגון ל-2022. "בדיוק כאשר נראתה באופק התאוששות יציבה מהקריסה הכלכלית הגלובלית שנגרמה על ידי מגפת הקורונה, המלחמה יצרה את הסיכוי המאוד אמיתי לכך שחלק גדול מההתקדמות שנעשתה לאחרונה יימחק". הקרן צופה שהצמיחה הגלובלית תגיע השנה ל-3.6% בלבד, ירידה של קרוב לאחוז לעומת התחזית שלו לפני פרוץ המלחמה.