סגור
financial times

עלייה חדה בתחלואה בבריטניה: גל הקורונה מרוקן משרדים

בבריטניה מדווחים כי התחלואה, שהגיעה לרמתה הגבוהה ביותר מאז פרוץ המגפה, גורמת להיעדרות צוותים שלמים של עובדים שנדבקו בווריאנט ה-BA2. הזינוק בתחלואה נרשם לאחר שהממשלה הבריטית החליטה להפסיק את מגבלות הקורונה ולנקוט אסטרטגיה הקוראת לחיים לצד המגפה

הזינוק התלול בתחלואת הקורונה בגל האחרון של המגפה בבריטניה מוביל לזינוק מקביל בהיעדרות של עובדים, כך דיווח אתמול "הפייננשל טיימס".
מעסיקים בבריטניה מסרו כי התחלואה, שהגיעה לרמתה הגבוהה ביותר במדינה מאז פרוץ המגפה, גורמת להיעדרות צוותים שלמים של עובדים שנדבקו בווריאנט ה־BA2. כך למשל סטאפליין — חברה המספקת עובדים זמניים ברחבי בריטניה — מסרה כי בעוד שרמת התחלואה בקרב עובדי צווארון כחול היתה גבוהה מאוד בינואר, אז פרצה הגרסה המקורית של המגפה, עכשיו היא פוגעת בעובדי צווארון לבן, המועסקים בשירותים פיננסיים ומקצועיים, שנדבקו עם החזרה לעבודה במשרדים.
1 צפייה בגלריה
תיירים תיירות בריטניה נמל תעופה
תיירים תיירות בריטניה נמל תעופה
נמל התעופה הית'רו בלונדון
(צילום: גטי)
בכירים בשירותים הפיננסיים בלונדון דיווחו כי התחלואה גורמת לקצב גבוה של ביטולי פגישות.
לפי המשרד הבריטי לסטטיסטיקה לאומית, הדבקות הקורונה הגיעו לשיא ברחבי המדינה בשבוע שהסתיים ב־26 במרץ, אז נמסר על 4.9 מיליון חולים. מדובר בעלייה של 15% לעומת השבוע הקודם. רמת התחלואה עכשיו גבוהה אף יותר מרמתה בתחילת ינואר, אז 4.3 מיליון בריטים חלו בשבוע אחד. השיא הזה מגיע לאחר שהממשלה החליטה להפסיק את מגבלות הקורונה והפעילה את אסטרטגיית "לחיות עם המגפה", שבעטייה הופסקו הבדיקות החינמיות.
Make UK, ארגון הסחר המייצג יצרנים בבריטניה, מסר שמקרי הקורונה בארגון הוא הגבוה ביותר מאז פרצה המגפה. עם זאת, ציין עוד כי מספר ההיעדרויות לא הגיע לרמה שלו מהקיץ שעבר, מכיוון שעכשיו אין העובדים נדרשים לבודד את עצמם אם אין להם תסמינים. מנהל בחברת בנייה מניופורט אמר שהקורונה "מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. אנשים ממשיכים לעבוד כי הם זקוקים לכסף, והתוצאה היא שהם מדביקים זה את זה מחדש".
קרייג ביומונט, מנהל ענייני חוץ בפדרציית העסקים הקטנים, אמר שאחד מכל שבעה עסקים בבריטניה דיווח שאינו פעיל באופן מלא. "המנהלים, שהחזירו אנשים למקומות העבודה, מודאגים עכשיו יותר ויותר מריבוי מקרי הקורונה", הוסיף. "לנוכח מצב זה החלטת הממשלה להפסיק את הבדיקות החינמיות ואת הנחיות הבטיחות במקומות העבודה אינה מגיעה בעיתוי הנכון".
לפי "איבנינג סטנדרד", תפוסת המשרדים בלונדון הגיעה באמצע החודש שעבר ל-42%, וזאת מעבר לרף הקודם מאמצע אוקטובר 2021, שעמד על 40.1%, אז החלה העיר להיפתח לאחר הסגר השלישי. עד מרץ 2020, אז נתן ראש הממשלה ג'ונסון את ההנחיה לעבוד מהבתים, התפוסה הממוצעת של המשרדים עמדה על כ־63%, ולאחר מכן צנחה אל מתחת ל־10%.