סגור

Airbnb לעובדיה בארה"ב: רוצים לעבוד קבוע מהבית? לכו על זה

חברת השכרת הדירות לטווח הקצר מסרה לעובדיה כי הם יכולים לעבור לגור בכל מקום במדינה מבלי שהדבר יפגע בשכרם. מדיניות העבודה מרחוק של החברה היא האחרונה במאמצים לעודד אנשים לשכור נכסים דרכה לשימוש כמשרדים חלופיים

חברת השכרת הדירות לטווח הקצר, Airbnb הודיעה ל-6,000 העובדים שלה כי תהיה להם האפשרות להמשיך ולעבוד באופן קבוע מהבית. בכך הצטרפו ב- Airbnb למספר גדל והולך של חבות שנטשו את תוכניות החזרה למשרדים, ביניהן זילו ו-PwC. בחברה מסרו לעובדים בארה"ב כי הם יכולים לעבור לגור בכל מקום במדינה מבלי שהדבר יפגע בשכרם, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס.
בחברה תכננו להשיב את העובדים למשרדים בספטמבר 2022, אך המנכ"ל והמייסד בריאן צ'סקי הפך לתומך מודלים של עבודה שמעניקים לעובדים יותר גמישות. לדבריו, אחד מכל חמישה אורחים בשנה שעברה דיווח כי שכר נכס דרך Airbnb על מנת לעבוד מרחוק. מוקדם יותר השנה הכריז צ'סקי כי בכוונתו להתגורר ברוטציה בנכסים שהחברה מציעה להשכרה וזאת כחלק מהמאמצים לעודד עבודה מרחוק.
1 צפייה בגלריה
בריאן צ'סקי מייסד  מנכ"ל Airbnb
בריאן צ'סקי מייסד  מנכ"ל Airbnb
בריאן צ'סקי מייסד ומנכ"ל Airbnb
(צילום: Airbnb)
מדיניות העבודה מרחוק של Airbnb היא האחרונה עד כה במאמצים לעודד אנשים לשכור נכסים דרך החברה לשימוש כמשרדים חלופיים. כ-10% מהעובדים בארה"ב עדיין עובדים מרחוק, ירידה מכשליש במרץ 2020 בסגר הראשון לאחר התפרצות המגיפה. בקיץ הקודם השיקה החברה את יוזמת Live Anywhere on Airbnb, שהעניקה ל-12 אנשים את ההזדמנות לטייל במשך שנה ברחבי העולם ובמקביל לעבוד בנכסים המושכרים דרך Airbnb.
לעומת המדיניות הזו של Airbnb, בחברות טכנולוגיה אחרות כמו גוגל ומיקרוסופט פועלים להפיכת האווירה במשרדים למזכירה יותר אתרי נופש, לאחר שהחלו בהחזרת העובדים למשרדים למספר ימים בשבוע, וזאת על ידי הוספת משחקי חברה והגשת מנות כמו עוף מטוגן ואפילו פעילויות של טעימת יין לעובדים.