סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מנכ"ל מיקרוסופט: עבודה מהבית פוגעת ברווחת העובד

"המטרה שלי היא שעובדים יוכלו לקבל מייל מהבוס במהלך סוף השבוע מבלי להרגיש שהם חייבים לענות לו", אמר סאטיה נאדלה בהתייחסו למחיקת הגבולות שבין עבודה לפנאי. "אנחנו חושבים על פרודוקטיביות במושגים של שיתוף פעולה ושל תוצאות, אבל רווחה היא אחד החלקים הכי חשובים שלה"

השיח על כך שמגפת הקורונה גרמה לשינוי גורף בכל הנוגע להרגלי העבודה של האנושות כבר די מיצה את עצמו, כמו גם זה על הצורך של חברות הטכנולוגיה, גדולות כקטנות, להתאים את עצמן לכך שעובדיהן מעדיפים לעבוד מהבית, ועל השפעת התופעה על מה שנקרא "ההתפטרות הגדולה".
ואולם, למעבר של העולם לעבודה מהבית יש לפחות תופעת לוואי מרכזית אחת שלא זכתה להתייחסות מספקת - שבירת הגבולות שבין העבודה לחיים האישיים. היעלמותם של האחרונים מדאיגה מאוד גם את מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, שהשמיע לאחרונה אזהרה בנוגע להתארכותן של שעות העבודה על חשבון שעות הפנאי, כפי שדווח באתר The Street.
נאדלה מאמין שכתוצאה מכך נפגעת מאוד רווחתו של העובד וסבור כי ההשפעה של התופעה מורגשת במיוחד בקרב מנהלים וראשי צוותים. הוא גם מנסה להתמודד עם הבעיה באופן פעיל: מיקרוסופט הייתה אחת החברות הראשונות שפיתחה כלי טכנולוגי ארגוני ייעודי לעידן העבודה החדש - אפליקציית המסרונים Teams.
2 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
(צילום: יחצ)
"אנחנו חושבים על פריון במושגים של שיתוף פעולה ושל תוצאות, אבל רווחה היא אחד החלקים הכי חשובים של היצרנות הזאת", אמר נאדלה בכנס "עתידה של העבודה" שקיימה אוניברסיטת פנסילבניה. "אנחנו יודעים מה מתח יכול לגרום לעובדים ואנחנו צריכים לאמץ את הכישורים הרכים ההם, את פרקטיקות הניהול הישנות והטובות, כך שיהיה מי שידאג לרווחה של האנשים. המטרה שלי היא שעובדים יוכלו לקבל מייל מהבוס במהלך סוף השבוע מבלי להרגיש שהם חייבים לענות לו".
נאדלה מבסס את דבריו על מחקר עצמאי שערכה מיקרוסופט בנושא השפעת העבודה מרחוק על שיתוף הפעולה בארגון - זאת, כחלק מניסיון לשפר את שירות טימז. המחקר הראה כי רמת הפרודוקטיביות של העובדים הייתה הגבוהה ביותר לפני ואחרי ארוחת הצהרים, אבל מגפת הקורונה טרפה את הקלפים מחדש והוסיפה פיק שלישי של יצרנות פוריה - שעות הלילה.
2 צפייה בגלריה
Microsoft Teams
Microsoft Teams
Microsoft Teams
(צילום: שאטרסטוק)
"הרבה מאוד הורים שעובדים מהבית נוטים להיות עם הילדים אחר הצהרים ולחפות על זה בעבודה בערב ובלילה", אמרה עם פרסום תוצאות המחקר מארי צ'רווינסקי, חוקרת ההתנהגות שעמדה בראשו. "עובדים אחרים אימצו שיטה של עבודה מכל מקום, בשעות מגוונות, ואחרים פשוט זקוקים ל'זמן נשימה' בלילות, הרחק מענייני העבודה". בטימז, בכל אופן, זה בא לידי ביטוי בזינוק של 42% בשיחות שמתקיימות בפלטפורמה אחרי שעות העבודה.
"אנשים לא אמורים להרגיש שהם עובדים מסביב לשעון ושעליהם להיות זמינים בכל שעה כתוצאה ממהעבר לעבודה מהבית", נכתב בסיכום המחקר. "לעובדים שונים יש צרכים שונים, שרבים מהם סמויים מהעין. כדי להבין אותם, תקשורת ואמפתיה הם הכרח".