סגור

מנכ"ל Airbnb יתגורר מעתה רק בדירות שהחברה משכירה

בריאן צ'סקי הודיע בציוץ בטוויטר כי יעבור מדי שבועיים לעיר אחרת ויתגורר ברוטציה בנכסים שונים. למה? כדי לעודד את מגמת העבודה מהבית

בריאן צ'סקי, המייסד והמנכ"ל של Airbnb, הודיע כי בכוונתו להתגורר מעתה ואילך ברוטציה בנכסים שהחברה מציעה להשכרה, כך לפי דיווח ב"פורבס".
צ'סקי הכריז על המהלך אתמול (ג') באמצעות ציוץ בטוויטר. "מהיום אני גר ב-Airbnb", הוא כתב והוסיף כי יעבור בין ערים "מדי שבועיים". בציוץ נוסף כתב צ'סקי כי ישוב "לעתים קרובות" לסן פרנסיסקו - שם שוכן מטה החברה - וכי ההחלטה היא תוצאה של "ביזור המחיה" שהתאפשר הודות לעבודה מרחוק.

1 צפייה בגלריה
בריאן צ'סקי מייסד  מנכ"ל Airbnb
בריאן צ'סקי מייסד  מנכ"ל Airbnb
בריאן צ'סקי, מנכ"ל ומייסד Airbnb
(צילום: Airbnb)

היוזמה של צ'סקי אמורה לעודד עבודה מרחוק, מגמה שהתחזקה מאז פרוץ הקורונה. המחזור של Airbnb זינק לנוכח המעבר לעבודה מהבית, והחברה דיווחה על הכנסות של 2.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2021 - עלייה של 36% לעומת התקופה המקבילה ב-2019.


צ'סקי היה בין מייסדי Airbnb ב-2008, והונו האישי נאמד ב-2.6 מיליארד דולר, לפי הערכות ה"פורבס", סכום שמעמיד אותו במקום 168 בדירוג עשירי העולם של המגזין. במאי 2021 אמר בשיחה עם אנליסטים כי עובדי החברה לא יידרשו לחזור לעבודה במשרדים לפחות עד ספטמבר 2022, ובנובמבר הוסיף כי מדיניות העבודה תישאר "גמישה" באופן קבוע.
בתוך כך, החברה ספגה באחרונה ביקורת מצד הקונגרס האמריקאי, לאחר שיו"ר ועדת הקונגרס לענייני סין וסגנו הביעו במכתב ששלחו לצ'סקי בתחילת החודש תהיות באשר ל"מחויבות של החברה לזכויות אדם", וזאת בשל ההתנהלות העסקית שלה בסין.