סגור

אושרה תוכנית התחדשות עירונית בלוד: על כל דירה שתיהרס ייבנו כ-4 חדשות

שטח התכנית נמצא בצמוד לתחנת המטרו במתחם אילת בשכונת גבעת הזיתים וגודלו הוא 49 דונם. כיום מצויות במתחם 209 דירות ב-16 מבני "H" ו"רכבת" של 4 קומות. במקומן, ייבנו 911 דירות בבניינים בני 27-8 קומות. בנוסף, בתחום התוכנית קיימים 3 מבנים בני 4 קומות המיועדים לחיזוק ועיבוי שיכלול תוספת של 48 דירות חדשות

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בצמוד לתחנת מטרו במתחם אילת בשכונת גבעת הזיתים בלוד (תמ"ל 2013). שטח התוכנית הוא 49 דונם, והיא ממוקמת בתחום הרחובות הנרייטה סולד ממערב, רחוב נחושתן מצפון, רחוב חללי מינכן ממזרח, ושדרות הציונות מדרום.
1 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית מתחם אילת ב לוד
התחדשות עירונית מתחם אילת ב לוד
פרויקט התחדשות עירונית מתחם אילת בלוד
(הדמיה: מוריה אדריכלים ואדר' דודי גלור)
כיום מצויות במתחם 209 יחידות דיור ב-16 מבני "H" ו"רכבת" של 4 קומות שיפונו. במקומן, ייבנו 911 יחידות דיור בבניינים בני 27-8 קומות. בנוסף, בתחום התוכנית, ברחוב י"א חללי מינכן, קיימים 3 מבנים בני 4 קומות המיועדים לחיזוק ועיבוי שיכלול תוספת של 48 יחידות דיור חדשות.
שכונת גבעת הזיתים ממוקמת במרכז העיר לוד, צמוד למרכז המסחרי של העיר, ליד בית המשפט והקניון. בשכונה מתגוררות נכון להיום כ-1,000 משפחות. מרבית האוכלוסייה היא מתבגרת, לצד מיעוט משפחות צעירות ותושבים שגרים בשכירות. השכונה מעורבת וחיים בה יהודים מקהילות שונות לצד ערבים. מתחם אילת ממוקם בחלקה המערבי של השכונה, כאשר בצדה המזרחי של השכונה מקודם פרויקט נוסף בשם "מגדלי המאה".
התוכנית היא חלק מרצף תוכניות להעצמת הבינוי לאורך הרחובות הראשיים של לוד תוך הישענות על היצע גדל של אמצעי תחבורה ציבורית. המתווה להתחדשות השכונה כולל בינוי אינטנסיבי לאורך רחוב הנרייטה סולד ושדרות הציונות, שני צירים מרכזיים ביותר בעיר לוד, שלאורכם מגוון של אמצעי תחבורה ציבורית (הקו החום, "מהיר לעיר" ותכנון לקו המטרו) בעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה, מסחר ומוסדות חינוך בקומת הקרקע.
התוכנית מקודמת על ידי עיריית לוד והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ונערכה ע"י צוות בראשות האדריכל דודי גלור ואדריכלית הנוף יעל מוריה. השמאות נערכה ע"י דניאל רובינזון.
מתכננת הוותמ"ל, האדריכלית סיגי בארי, מסרה: "הוותמ"ל אישרה תוכנית חשובה להתחדשות עירונית בלב העיר לוד, סביב תחנת מטרו מאושרת. תוכנית זו מצטרפת לרצף תכניות חדשות, אשר מובילות מהפכת פיתוח וחידוש העיר. התוכנית מביאה לשדרוג משמעותי של המרחב העירוני, לצד יצירת שלד דרכים חדש הכולל הנגשת תחבורה ציבורית, מסלולי אופניים ושבילים עבור הולכי רגל".
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מסר: "מתחם אילת בלוד שוכן על הציר המרכזי שמחבר את כל כיווני העיר, הקניון העירוני לבין בית המשפט המחוזי, בסמוך לתחנת מטרו המתכוננת במקום. רחוב גדוש בתנועה עירונית שעתיד לעבור מתיחת פנים יחד עם פרויקט פינוי בינוי של מתחם "הציונות" הסמוך לו בעיר. פרויקט מסוג זה יעניק לאזור המרכזי של לוד מראה עדכני, נגיש, מרווח ויענה על כל צרכי האזור".
מיאיר רביבו, ראש העיר לוד, נמסר: "בתחילת השבוע השקנו את פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בעיר – הס גולדברג. אתמול ביחד עם שר הבינוי והשיכון השקנו את פרויקט דירה להשכיר ברובע נופי בן שמן החדש, והיום אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית של מתחם אילת. אחרי שנים של תכנון, לוד עוברת למצב של ביצוע ובנייה של שלוש שכונות חדשות והתחדשות ב-80% משטחי העיר הקיימת. המהפכה של לוד מתרחשת ובכל יום מאושרת תוכנית חדשה ופרויקט נוסף יוצא לדרך."