סגור
התחדשות עירונית ברחוב ראש פינה בחולון
התחדשות עירונית ברחוב ראש פינה בחולון (הדמיה: Viewpoint)

ההתחדשות העירונית ברחוב ראש פינה בחולון תאפשר תכנון ירוק ומחושב של המרחב הציבורי

הוועדה המקומית חולון אישרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית גדולה בשכונת נאות שושנים. התוכנית מציעה פינוי של 240 יח"ד, ובניית 860 יח"ד שיקיפו חצר משותפת במקום. מהנדס העיר חולון: "כל פרויקט שמעמיס על העיר, צריך לתת משהו סביבתי"

הוועדה המקומית חולון אישרה אתמול (ד') להפקדה תוכנית התחדשות עירונית גדולה בשכונת נאות שושנים. התוכנית ממוקמת לאורך חלקו המזרחי של רחוב ראש פינה, בסמוך לרחוב ההסתדרות, מתחם קניון חולון וקריית החינוך גאולים. התוכנית מציעה פינוי של 240 יח"ד (בגודל ממוצע של 50 מ"ר) ב-10 מבנים טוריים בגובה 3 קומות, ובניית 860 יח"ד חדשות בשלושה מבנים (שמקיפים חצר משותפת) בגובה 9 קומות, ושני מגדלים בגובה 20 ו-35 קומות בעלי מסד משותף.
התוכנית היא יוזמה משותפת של עופר-לוינסקי וקרסו נדל"ן. אדר' התוכנית הוא אריאל גושן, שמסביר שנקודת המוצא שלו הייתה מרחבית: "גילינו שיש אזור שלם בחולון שהוא לא נגיש, לא תחבורתית ולא רגלית. מה שעשינו היה להתוות מערך של שבילים, "רשת ירוקה". הפרויקט מתווה את תחילת ההתפתחות שמנגישה את כל הבלוק האורבני. מתחם התכנון שלנו חולק לארבעה מתחמי משנה בגלל הרצון שלנו לחבר את כל האזור ברשת הליכתית. מתוך זה נולד הבינוי, ולא להפך".
גושן מבהיר שמה שחשוב בעיניו להצלחת הציפוף זה מרחב ציבורי איכותי: "ציפוף זה ערך הכרחי ליצירת עירוניות, אבל, הוא מוכרח להישען על רשת הליכתית ועל מרחב ציבורי איכותי. המבנים שלנו, שצורתם האות ח', מורכבים מארבעה בניינים נפרדים. זה מאפשר לתחום חצר פנימית, שנפתחת לשביל, אך גם מייצרת מקום מפגש קצת יותר אינטימי. עניין נוסף זה הרצון שלנו לייצר הפניה לכל אחת מהדירות בפרויקט לנוף ירוק".
מהנדס העיר אדר' אביעד מור הסביר על חשיבות הפרויקט ברמה האורבנית: "התוכנית לוקחת את עקרונות תוכנית המתאר ומיישמת אותם. ברחוב ההסתדרות יש אזור של טופוגרפיה שקועה (שקע אבסולוטי) שיש בו סכנה אמיתית של הצפות. אחת מהתועלות הציבוריות של התוכנית היא שהיא בונה מאגר תת קרקעי למי הנגר מתחת לשצ"פ. התוכנית מנהלת את הנגר בסביבה. בת"א מדברים על שימור מבנים כעל תועלת ציבורית, אנחנו מדברים על שימור מי נגר. כל פרויקט שמעמיס על העיר, צריך לתת משהו סביבתי".