סגור
מגרש ברחוב שלוש פינת המרד נווה צדק
המגרש ברחוב שלוש פינת המרד בשכונת נווה צדק (צילום: יובל חן)

השוק מתקרר: מגרש בנווה צדק נמכר "רק" ב-18 מיליון שקל

המגרש בשטח של 377 מ"ר עם מבט ישיר לים ממוקם בקצה השכונה המבוקשת ויימכר לחברות מ.סעדון וגזית נדל"ן. המחיר שאותו ישלמו הזוכות רחוק מאוד מהערכת רשות מקרקעי ישראל שעמדה על 27 מיליון שקל

ההתקררות בשוק הנדל”ן מורגשת גם באזור מבוקש בתל אביב. הזוכות במכרז רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למגרש בשטח 377 מ"ר, ברחוב שלוש פינת המרד, בקצה שכונת נווה צדק, עם מבט ישיר לים, הן מ.סעדון וגזית נדל"ן. מחיר המינימום למגרש, שעליו ניתן לבנות חנויות בקומת הקרקע ועוד 7 יחידות דיור, היה 3.7 מיליון שקל, ומחיר השומה 27 מיליון שקל. המחיר שאותו ישלמו הזוכות רחוק מאוד מהערכת השמאי של רמ"י ועומד על 18 מיליון שקל. למכרז הוגשו 28 הצעות.
המגרש נמצא על גבול שכונת נווה צדק ומנשיה, מול רחוב אריה שנקר, עם מבט ישיר לגן צ'רלס קלור ולים. לא רחוק מהמגרש מקודמת תוכנית ההתחדשות של מנשיה, שאושרה להפקדה בוועדה המקומית ת"א ביוני 2021. מדובר בתוכנית בשטח של 120 דונם, הכוללת את מתחם התחנה, את מוזיאון בתי האוסף לתולדות צה"ל ועוד שטח פתוח לא מבונה, הנמצא בין מתחם התחנה ורחוב קויפמן, וכוללת בנייה של 695 חדרי מלון, 640 יחידות דיור, 7,136 מ"ר של שטחי מסחר ו־53 אלף מ"ר של שטחי ציבור.
מבדיקה שערך שמאי המקרקעין עמית שטרר עולה כי בפברואר 2023 נמכרה בפרויקט סמוך דירה בקומה הראשונה, בשטח של 76 מ"ר, ובלי נוף לים, במחיר של 4.8 מיליון שקל, המשקף מחיר של כ־63 אלף שקל למ"ר. בפרויקט המצוי מצפון למגרש, ברחוב הירקון 2, נמכרו השנה דירות במחירים המשקפים מחיר שנע בין 116 אלף שקל ל־140 אלף שקל למ"ר.
שטרר סבור כי הסיפור המעניין במגרש בפינת הרחובות שלוש והמרד יהיה דירת הפנטהאוז. להערכתו, מחירה יגיע ל־100 אלף שקל למ"ר לפחות. בהערכה שהגודל של הפנטהאוז יהיה כ־200 מ"ר, לא כולל מרפסות, יגיע המחיר ל־20 מיליון שקל.