סגור
קו מלונות של אילת

בתי המלון בחוף הצפוני של אילת בדרך לאישור הגבהה מ-8 לעד 20 קומות

הבוקר אושרה עקרונית ההגבהה לאחר שביולי נקבעה מגבלת בינוי לגובה באזור בשל שדה התעופה שהיה פעיל בעיר - שנסגר בשל שדה התעופה רמון. ההחלטה עדיין דורשת את אישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה. שר התיירות חיים כץ: "אנו מביאים בשורת ענק לאילת. הסרת ההגבלה תוסיף מאות ואף אלפי חדרים לעיר"

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) אישרה בישיבה שהתקיימה הבוקר (ג') הגבהה עקרונית של בתי המלון בחוף אילת, מ-8 ל-20 קומות. מהות ההחלטה היא עדכון נוסף לתוכנית המתאר הארצית לחופים, תמ"א 13. התוכנית הרלוונטית הקודמת כללה מגבלת בינוי לגובה באזור המלונאות בחוף הצפוני בשל שדה התעופה שהיה פעיל. משרד התיירות טען שמגבלות הגובה אינן רלוונטיות עוד בשל הקמת שדה התעופה רמון ב-2019. ההחלטה עדיין דורשת את אישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה.
מעיריית אילת נמסר כי כיום נבנים באילת כ-2,500 חדרי מלון חדשים בנוסף ל-12,000 הקיימים וצפויים להיבנות עוד 2,000 סביב הלגונה המזרחית. הצפי הוא בנייה של כ-6,000 חדרי מלון נוספים עד שנת 2030. היעד יתממש עם אישור התיקון ויאפשר המשך פיתוח של העיר באופן שיאפשר לה להשביח את המוצר התיירותי ולהתמודד עם התחרות הטבעית בתיירות.
שר התיירות חיים כץ מסר: "אנו מביאים בשורת ענק לאילת. מאות ואף אלפי חדרים יתווספו בעיר. המהלך יעודד תחרות, יסיר בירוקרטיה עודפת עבור מלון שרוצה להתחדש, ויאפשר ליזמים שטרם בנו להגדיל את ההיצע. אפעל להמשך הסרת חסמים, לטובת הגברת קצב בינוי המלונות בישראל".
איתמר אליצור, מנכ"ל התאחדות בתי המלון באילת, מברך על המהלך: "בשנים האחרונות, עם הטיסות הבינלאומיות שסייעו בתיירות החורף, נוצר ביקוש מתמיד לעיר. אחרי 20 שנה שלא ניבנו בתי מלון, עם היציאה מהקורונה, נפתחו בתי מלון חדשים, וכרגע יש עוד 5 בתי מלון בבנייה, חלקם בתי מלון גדולים. אחת הבעיות הקשות בנושא פיתוח בתי המלון באילת היא תהליכי הרגולציה והאישורים שהם מאד ארוכים וזה מעכב את קצב ההתפתחות. אנחנו מעריכים שתוספת קומות בבתי המלון הקיימים, תגדיל את מספר החדרים בטווח הקצר".