סגור
אלון מאסק טוויטר
מאסק וטוויטר. מחפש עוד השקעות ברשת החברתית (צילום: רויטרס)

המפרסמים בורחים מטוויטר, ונציגיו של מאסק מנסים לגייס עוד הון

משקיעים בוול סטריט מדווחים על פניות מטעמו של הבעלים החדשים של הרשת החברתית, ואחד מהם אמר כי הוצע לו לקנות מניות נוספות של טוויטר ב-54.2 דולר למניה - זהה למחיר שמאסק שילם כשרכש אותה באוקטובר; זאת על רקע נטישת מפרסמים רבים בשל גישתו לניטור תכנים

נציגים מטעמו של אלון מאסק, הבעלים של טוויטר, פנו למשקיעים בניסיון לגייס הון חדש לרשת החברתית - כך לדבריו של רוס גרבר, נשיא ומנכ"ל חברת ניהול ההון וההשקעות גרבר קוואסקי. הוא אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נציג מטעמו של מאסק פנה אליו והציע לו לרכוש מניות נוספות במחיר של 54.20 דולר למניה, זהה למחיר שאיש העסקים שילם באוקטובר כשהפך את החברה לפרטית (אז רכש אותה בסכום כולל של 44 מיליארד דולר).
אתמול (ו') דווח בפלטפורמת החדשות Semafor כי ג'ארד בירצ'אלי, העומד בראש המשרד המנהל את הונו של מאסק, פנה השבוע למשקיעים עם הצעות דומות.
מטוויטר וממאסק לא התקבלה תגובה לדיווח.
מאז הרכישה על ידי מאסק עזבו את טוויטר לא מעט מפרסמים, זאת בעיקר בשל גישתו הגמישה של מאסק לניטור תכנים. בעקבות זאת נרשמה ירידה בהכנסות הרשת החברתית, ונפגעה היכולת של החברה לשלם ריבית על חובות בגובה 13 מיליארד דולר שלקח מאסק כדי לממן את הרכישה. מוקדם יותר השבוע ביצע מאסק סבב מכירות נוסף של מניות טסלה, חברת ענק נוספת בבעלותו, הפעם בשווי של 3.36 מיליארד דולר, כך שמאז תחילת השנה מדובר במכירת מניות בשווי שקרוב ל-40 מיליארד דולר של יצרנית המכוניות החשמליות. ביום שישי רשמו המניות של טסלה את ההפסד השבועי הגבוה ביותר שלהן מאז מרץ 2020, זאת בין השאר על רקע חשש המשקיעים שדעתו של מאסק מוסחת בשל הבעיות בטוויטר וההאטה בכלכלה העולמית.
מאסק עורר סערה נוספת ביום חמישי בלילה כשחסם את החשבונות של מספר עיתונאים בלי התראה מוקדמת. המהלך ספג ביקורות מצד בכירים במספר ממשלות ברחבי העולם, והיום דווח כי החשבונות חזרו לפעול.