סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק ולוגו טוויטר (צילום: רויטרס)

חופש דיבור? טוויטר השעתה חשבונות של עיתונאים שסיקרו את מאסק והרשת החברתית

בין העיתונאים שהחשבונות שלהם נחסמו - ריאן מאק מה"ניו יורק טיימס", דוני אוסליבן מה-CNN, ודרו הארוול מ"וושינגטון פוסט"; החסימה באה יום לאחר שטוויטר אסרה על המשתמשים לפרסם את מיקומם של אנשים ללא הסכמתם; לדברי מאסק, "זה בסדר למתוח עלי ביקורת, אך לסכן את משפחתי - זה לא"

טוויטר השעתה את חשבונותיהם של כמה עיתונאים שסיקרו את הרשת החברתית ואת הבעלים החדש שלה, אלון מאסק. בין העיתונאים שהחשבונות שלהם נחסמו - ריאן מאק מה"ניו יורק טיימס", דוני אוסליבן מה-CNN, דרו הארוול מ"וושינגטון פוסט", מאט בינדר מהפלטפורמה הדיגיטלית Mashable, סטיב הרמן מתחנת הרדיו Voice of America, והעיתונאים העצמאיים אהרון רופר, קיית' אולברמן וטוני וובסטר.
ההשעיות מגיעות יום לאחר שטוויטר שינתה את כלליה כך שנאסר על כל המשתמשים לפרסם את מיקומם של אנשים ללא הסכמתם. אתמול החליט מאסק לחסום לצמיתות משתמש שפרסם אוטומטית את מיקומו של מטוסו הפרטי.
"החוקים הנוגעים לדוקסינג - פרסום מידע על אדם ברשת בניגוד לרצונו - חלים גם על עיתונאים. זה בסדר למתוח עלי ביקורת, אך לסכן את משפחתי זה לא", צייץ מאסק.
במקביל פרסם מאסק סקר שבו שאל את המשתמשים האם להחזיר את החשבונות כעת, מחר, בעוד שבעה ימים או במועד מאוחר יותר; שעה לאחר מכן פרסם סקר נוסף, מצומצם יותר, שכלל רק את האופציות "כעת" ו"בעוד שבעה ימים".

מאסק רכש את טוויטר בסוף אוקטובר תמורת כ-44 מיליארד דולר. מלבד פיטורי כמחצית מכוח האדם, מאסק החזיר לפעילות כמה חשבונות שהושהו בעבר בעקבות אמירות קיצוניות, בנימוק כי הגבלתם תהווה פגיעה בחופש הדיבור.
הדוגמה הבולטת היה קניה ווסט, שלאחר סילוקו מטוויטר הוחזר בידי מאסק ומאז הספיק לצייץ אמירות אנטישמיות ופרו-נאציות - עד כדי כך שמאסק עצמו השהה שוב את החשבון.
בעקבות החזרת החשבונות הקיצוניים והעלייה בהיקף שיח השנאה והפייק ברשת החברתית, נטשו מפרסמים רבים את טוויטר.