סגור

ישראכרט מציגה ירידה ברווח וגונזת את אפליקציית התשלומים Anyway

חברת כרטיסי האשראי סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 463 מיליון שקל - צמיחה של 14%; הרווח נחתך בשליש ל-50 מיליון שקל, בין היתר בשל הפסד מהאפליקציה והעברת המשרדים שגררה הוצאות גבוהות

הקיפאון ברפורמה לתשלום באפליקציות בתחבורה הציבורית פגע בתוצאות ישראכרט. חברת כרטיסי האשראי דיווחה היום (ד') על ירידה ברווח הרבעוני והודיעה כי היא גונזת את אפליקציית התשלומים Anyway, שנה וחצי בלבד לאחר השקתה.
ההכנסות מכרטיסי אשראי טיפסו ב-14% ברבעון הראשון של 2022 והסתכמו ב-463 מיליון שקל. על פי החברה, השיפור נבע בעיקר מעלייה בכמות הנוסעים לחו"ל ומצמיחה בהנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים חדשים.
הרווח הנקי של ישראכרט הסתכם ב-50 מיליון שקל, ירידה של 33.3% לעומת הרבעון הקודם. אפליקציית התשלום בסלולרי Anyway הובילה לרישום הפסד רבעוני של 7 מיליון שקל, והמעבר של משרדי ישראכרט הביא להוצאה גבוהה זמנית על שכירות בהיקף של 10 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי כרטיס אשראי ויזה ישראכרט
כרטיסי אשראי כרטיס אשראי ויזה ישראכרט
כרטיסי אשראי
(צילום: שאטרסטוק)
גם לאחר ניטרול ההוצאות החד פעמיות, שיעור הרווח הנקי ברבעון עמד על 9% לעומת 12% ברבעון המקביל. זאת מאחר שהחברה הגדילה הפרשות עבור חבות מסופקים לכדי 1.6%. בחברה מציינים כי מדובר בשיעור ההפרשות ההיסטורי שלה, לעומת שיעור ההפרשה הנמוך ברבעון המקביל שנבע מחזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה.
Anyway הייתה אמורה להתחרות ב-moovit ולספק פלטפורמת תשלום על נסיעות בתחבורה ציבורית, תוך ניצול מקסימלי של מירב ההנחות המגיעות לכל לקוח.
ישראכרט, בהובלת המנכ"ל רן עוז, השיקה את האפליקציה תחת המנכ"ל הקודם רון וקסלר. וקסלר ראה באפליקציה המשך מאמצי החברה להפיץ את הארנק הדיגיטלי ותשלום דרך הסלולר. עוז העדיף לגנוז את הפרויקט, כאשר לדבריו "ההחלטה להקים את anyway נעשתה ב-2019, אבל היום היא כבר אינה משתלבת בעסקים שלנו. היא לא מקדמת אותנו. בעסקים חשוב לדעת גם במה לא להשקיע ותוך חודש נוריד אותה לגמרי". האפליקציה תימחק באופן סופי ב-24 ביוני.