סגור

קריפטו באשראי: ישראכרט ו-MAX יאפשרו לבעלי כרטיס לרכוש ביטקוין

שתי חברות האשראי המתחרות הודיעו היום בנפרד על כניסה למטבעות הדיגיטלייים: מקס הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Bits of Gold, ישראכרט תשתף פעולה עם הוריזון מבית אלטשולר שחם

בתזמון מושלם, MAX וישראכרט, הודיעו היום, כל אחת לחוד, כי יספקו לראשונה אפשרות לבעלי הכרטיס שלהם אפשרות לרכוש ביטקוין. מקס הודיעה על שיתוף פעולה עם חברת Bits of Gold, במסגרתו יושק כרטיס אשראי שיכונה MaxBack Crypto. כלומר המנגנון יהיה דומה למנגנון הפייבק הקיים בחברה, והכרטיס יצבור זכאות לביטקוין על בסיס 0.625% ממחזורי העסקאות שנעשים בכרטיס. על מנת להצטרף לתוכנית יהיה צורך בהנפקת כרטיס אשראי חדש.


בנוסף, מקס חתמה על הסכם סליקה עם ביטס אוף גולד. המשמעות היא שניתן יהיה לקנות מטבעות דיגיטליים דרך ביטס אוף גולד בכל כרטיס אשראי ישראלי, כאשר סליקת העסקה תעשה בארץ. זאת, לאחר שעד היום רכישת קריפטו הייתה נסלקת בחו''ל. ועל כן רכישה הייתה כרוכה בעמלת המרה או עמלת עסקאות חו''ל. העסקה המקומית הופכת לדברי מקס את הרכישה לזולה יותר.

1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(בלומברג)

ישראכרט, בשיתוף פעולה עם הוריזון (51%) מבית אלטשולר שחם, תאפשר רכישה של ביטקוין באמצעות בית ההשקעות על ידי תשלום בכרטיס אשראי. בעזרת הכרטיס יהיה ניתן לקנות חלקים של המטבע הדיגיטלי.
אלטשולר שחם עד כה הוא המוסדי היחיד שהרים את כפפת המטבעות הדיגיטליים. בתחילת השנה הודיעה החברה כי תאפשר לרכוש דרכה מטבעות דיגיטליים, בעוד היא דואגת למיסוי ולתקינות מול בנק ישראל, שדורש מהספקים לבדוק את זהות המשקיעים במסגרת הצו איסור הלבנת הון ומימון טרור.
ההשקעה הראשונית הייתה פתוחה למשקיעים כשירים, אך לאחר מכן נפתחה לכל ציבור המשקיעים. מאז סוף מרץ האחרון אף הגדיל בית ההשקעות את אפשרות ההשקעה משני המטבעות העיקריים, ביטקוין ואת'ריום, ל-6 מטבעות דיגיטליים נוספים בינהם מטבע הלונה שערכו התאפס לאחרונה לאחר שכבר נסחר בשווי של 400 דולר למטבע.
האוויר החם יוצא בחודשים האחרונים מענף המטבעות הדיגיטליים - ובמהירות. על רקע הצפי להעלאת ריבית בארה"ב וניקוז האשראי בשוק, מאז אוקטובר נחתך מחיר הביטקוין ב-50% לכדי קצת יותר מ-30 אלף דולר למטבע. מחיר האת'ריום ירד ב-55% במשך אותה תקופה לכדי מחיר של קצת יותר מאלפיים דולר.
נציגת המשבר עד כה הייתה בורסת מטבעות הקריפטו קויינבייס. הנפילות בשבועות האחרונים בשווי המטבעות הדיגיטליים גרמו למניית קוינבייס למחוק כמעט מחצית מהשווי שלה בתוך ארבעה ימי מסחר בלבד. ביום שני שבוע שעבר צללה מניית קוינבייס ב-18%, הירידה היומית החדה שלה אי פעם, אחרי שהביטקוין צנח מתחת לשווי של 30 אלף דולר.
עד כמה יוכלו המטבעות הדיגיטליים לשרוד עולם של ריביות עולות וקיטון בבסיס הכסף על ידי הבנק המרכזי בארה"ב, זו עדיין שאלה פתוחה. אם כי שאלה זו אינה מונעת מחברת כרטיסי האשראי להשיק פעילויות שונות בענף.
אילן שטרק, מנכ"ל הוריזון וטל רז, סמנכ"ל פיתוח עסקי הוריזון מבית אלטשולר שחם: "אם בעבר תחום זה היה שייך לחלק האקזוטי של שוק ההון, היום אנחנו רואים יותר ויותר עניין מצד משקיעים ולקוחות. אנחנו בטוחים שהמיזם החדש יפרוץ את מחסום החשש מצד משקיעים בזכות נגישותו ובזכות החברות האיתנות העומדות מאחוריו, וכך יאפשר לציבור לבזר ולגוון את תיק ההשקעות שלו״.