סגור

בלעדי
עסקת הענק נחתמה: פרנקל מכר אחזקותיו בגב ים לנכסים ובניין ב-3.1 מיליארד שקל

אהרון פרנקל חתם על העסקה למכירת 37.2% מגב ים, וירשום רווח של 1.15 מיליארד שקל ותשואה של 100% בתוך שנה וחצי. נכסים ובניין שבשליטת דסק"ש, המוחזקת על ידי צחי נחמיאס, האחים זלקינד ורמי לוי, תעלה עתה לאחזקה של 82%

עסקת ענק בתחום הנדל"ן המניב: שנה וחצי לאחר שנכנס אליה לראשונה, איש העסקים אהרון פרנקל מכר הערב (מוצ"ש) את כל האחזקות שלו בחברת הנדל"ן המניב גב ים לידי נכסים ובניין. פרנקל מוכר את כל המניות שלו, שמהוות 37.2% ממניות גב ים, שאותן הוא מחזיק באמצעות החברה הפרטית שלו אקוויטי פייננס, תמורת 3.1 מיליארד שקל. נכסים ובניין מחזיקה כיום ב-44.5% ממניות גב ים ולאחר השלמת העסקה תעלה לאחזקה של 81.7%.



העסקה נעשית לפי מחיר של 39 שקל למניה, מעט מעל המחיר של המניה בשוק שעומד על 38.3 שקל. יחד עם 80 מיליון שקל בדיבידנדים שיקבל בחודשים הקרובים במסגרת העסקה, המחיר למניה עומד על 40.5 שקל, 5% מעל המחיר בשוק.


1 צפייה בגלריה
גב ים פרויקט גב ים נגב
גב ים פרויקט גב ים נגב
פרויקט גב ים נגב
( מיטלברג דיאגו)

בכך מגיע לתומו מאבק שליטה שהתרחש בגב ים בין פרנקל לבין נכסים ובניין שבשליטת דסק"ש שמוחזקת על ידי מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס, אלקו שבשליטת האחים זלקינד ורמי לוי. חרף מאבק השליטה, הפרידה בין הצדדים נעשית ברוח חיובית. על מנת לרכוש את המניות, נכסים ובניין מכרה נכסים ביותר ממיליארד דולר. בין היתר מדובר על מכירת בניין HSBC בניו יורק, בית נכסים בתל אביב ובית אב-גד ברמת גן.
פרנקל נפרד מגב ים בצורה חלומית, כשהרווח שלו על החברה עומד על 1.15 מיליארד שקל. במהלך השנה וחצי האחרונות הוא השקיע 1.15 מיליארד שקל מהונו ברכישת המניות, וקיבל עוד מימון של מיליארד שקל מהראל, וכעת מקבל 3.1 מיליארד שקל. כלומר, תשואה של 100%. רווח כה גדול בזמן כה קצר לא זכור בשוק ההון הישראלי. לכך יש להוסיף דיבידנדים שקיבל במהלך התקופה הזו בהיקף של 60 מיליון שקל. פרנקל קיבל מימון לעשר שנים עבור הרכישה מה שמצביע על כוונה מקורית להחזיק במניות לטווח ארוך.
מכיוון שבמסגרת העסקה נכסים ובניין עולה לאחזקה של מעל 45%, היא תידרש לצאת בהצעת רכש.
עורכי הדין איתן שמואלי ממשרד ליפא מאיר ושיראל גוטמן-עמירה ממשרד אגמון ייצגו את פרנקל, ואת נכסים ובניין ייצגה עו"ד אסתר קורן.
גב ים היא מחברות הנדל"ן המניב הבולטות בישראל. היא עוסקת בייזום, הקמה והשכרה של פארקי משרדים המשרתים חברות טכנולוגיה גדולות וחברות תעשייה. החברה נסחרת בשווי שוק של 8.2 מיליארד שקל לאחר שמנייתה עלתה בכ-53% השנה.