סגור
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס (צילום: יוני בן חיים)

איירובוטיקס, עם הערת עסק חי, חתמה על מיזוג שנועד לספק לה גלגל הצלה

חברת הרחפנים הישראלית חתמה על הסכם מיזוג לתוך חברה ציבורית מארה"ב, שלאחריו תמחק מהמסחר. איירובוטיקס סייימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 544 אלף דולר בלבד

לאחר שאיבדה יותר משני שליש משוויה מאז תחילת המסחר בה, בספטמבר 2021, הודיעה אתמול חברת איירובוטיקס כי סיכמה את פרטי המיזוג שלה לתוך Ondas Holdings (אונדס), תהפוך לחברה־בת (100%) של אונדקס ותימחק מהמסחר. המיזוג יובא בקרוב לאישור בעלי המניות של חברת הרחפנים מפתח תקווה.
לפי ההסכם, אם יחלפו לפחות 50 ימים לאחר הגשת הצעת המיזוג לרשם החברות ולפחות 30 ימים לאחר אסיפת בעלי המניות של איירובוטיקס, לצדדים יש זכות לבטל את המיזוג. כמו כן, ההסכם קובע כי בנסיבות מסוימות של ביטול ההסכם תחויב איירובוטיקס בתשלום דמי ביטול לאונדס בסך של 800 אלפי דולר.
אונדס נסחרת בשווי של 226 מיליון דולר בבורסת ניו יורק. במסגרת המיזוג יקבלו בעלי המניות של איירובוטיקס 0.168 ממניית אונדס על כל מניית איירובוטיקס. מניית אונדס פתחה את המסחר אתמול במחיר של 5.37 דולר שמשקף למניית איירובוטיקס מחיר ל 3 שקלים במיזוג, פרמיה של יותר מ־70% ממחירה בתחילת המסחר אתמול. בעקבות הודעת המיזוג זינקה מניית איירובוטיקס ב־31% למחיר של 2.3 שקל. מדובר באקורד סיום צורם לתקופתה הציבורית של איירובוטיקס שנמכרת לפי שווי מוערך של מעט יותר מ־50 מיליון שקל, שנמוך ב־60% משווייה בהנפקה.
איירובוטיקס, בהובלת מאיר קליינר הגיעה לבורסה בתזמון אומלל למדי, כשהמשקיעים החלו לברוח מחברות חלום טכנולוגיות. איירובוטיקס סיימה את 2021 עם הפסד של 18.7 מיליון דולר ואת ינואר־יוני השנה עם הפסד של 6.1 מיליון דולר נוספים ותזרים שלילי של 4.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת. ההכנסות במחצית הראשונה של 2022 צנחו ל־544 אלף דולר בלבד, לעומת הכנסות של 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ושל 2.3 מיליון דולר בכל 2021. בדו"חות החברה שפורסמו אתמול נכתב כי המיזוג המתקרב אינו בשליטתה הבלעדית של הנהלת איירובוטיקס, על כן קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי.
כחלק משיפור התזרים השלילי, קיבלה איירובוטיקס "הלוואת חירום" של 1.1 מיליון דולר בריבית שנתית של 6% מבעלת העניין בחברה אוורקורד (18.3%) במאי השנה. הלוואה זו אמורה להיפרע אם החברה תשיג מימון מקביל של יותר מ־2 מיליון דולר או עד 2027. אולם, תנאי המיזוג קובעים שאיירובוטיקס מחויבת להיות נקייה מחובות. על כן הוסכם כי החברה רשאית לפרוע את ההלוואה בתקופת הביניים, וכן נקבע כי ככל שהלוואת אוורקראוד לא תפרע עד למועד המיזוג, אונדס תפרע את ההלוואה במלואה מיד לאחר מועד המיזוג. כמו כן, על רקע התזרים השלילי, הודיעו המנכ"ל קליינר, סמנכ"ל הכספים והתפעול ישי קורלרו, ואיתן רוטברג, סמנכ"ל מוצר ומכירות, כי הם מוותרים על העלאת שכר שמגיעה להם.