סגור
גארי גנסלר Gary Gensler
יו"ר ה-SEC גארי גנסלר (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

לקראת החלטת ה-SEC: תנודתיות בביטקוין שנסחר מעל ל-46 אלף דולר

רשות ני"ע בארה"ב הודיעה אתמול כי הציוץ על אישור קרן הסל אינו נכון ושחשבון ה-X שלה נפרץ - בהמשך היום תפרסם הרשות את ההחלטה בעניין, לכל הפחות בנוגע לקרן המבוקשת של קבוצת ARK; הביטקוין נסחר מוקדם יותר מתחת ל-45 אלף דולר ואמש סביב 47 אלף דולר

לאחר פארסת הפריצה לחשבון רשות ני"ע של ארה"ב - ולקראת ההחלטה הצפויה היום בעניי השקת קרנות סל עוקבות (ETF) לביטקוין - המטבע חוזר למחיר של יותר מ-46 אלף דולר, אחרי שירד עד ל-44.3 אלף דולר. אתמול נסחר סביב 47 אלף דולר. האתריום קופץ היום ל-2,436 דולר.
אמש לקראת 17:00 שעון ניו יורק, הרשות הודיעה בחשבון ה-X שלה כי היא מאשרת את השקת קרן הסל - אף שההודעה תוכננה להיום. כמה דקות לאחר הפרסום הודיעה הרשות כי ההודעה אינה נכונה, ושחשבון שלה ברשת החברתית נפרץ.
ה-SEC הודיעה כי "חשבון ה-X שלנו נפרץ. הציוץ על אישור קרנות ה-ETF לא נכתב על ידי הרשות או מי מעובדיה. ה-SEC עדיין לא אישרה קרנות סל עוקבות לביטקוין".
מחיר הביטקוין קפץ ליותר מ-47 אלף דולר לאחר הפוסט המטעה והשקרי, ומייד לאחר ההבהרה עבר למינוס 3%.
רשות ני"ע (SEC) צפויה להודיע היום אם לאשר לפחות תעודת סל אחת לביטקוין – את הבקשה המשותפת של קבוצת ARK של קאת'י ווד וחברת הקריפטו 21Shares שמועד האחרון להכרעה בנוגע אליה הוא היום.
קרן סל מאפשרת להשקיע בביטקוין ללא צורך בארנק דיגיטלי, המחייב גם הגנת סייבר. לנוכח מחסום המחיר הגבוה של המטבע, הקרן גם מאפשרת השקעה עקיפה בביטקוין בסכומים נמוכים יותר.
הציפיות לאישור קרן הסל, צעד שיעניק עוד חותמת רגולטורית למסחר בקריפטו, הקפיצו את שווי המטבע בחודשים האחרונים בעשרות אחוזים. בין היתר עלבסיס ההנחה שמיליוני דולרים יוזרמו לביטקוין על ידי מפעילות הקרנות.