סגור
ביטקוין מטבע מטבעות
(צילום: שאטרסטוק)

ה-SEC צייצה כי אישרה קרנות סל לביטקוין - וחזרה בה: "חשבון ה-X נפרץ"

מעט לפני חצות פורסם בחשבון ה-X של רשות ני"ע האמריקאית כי אושרה השקת קרנות סל עוקבות למטבע הדיגיטלי - צעד דרמטי שהמשקיעים בתחום הקריפטו ציפו לו במשך תקופה ארוכה; ואולם לאחר כמה דקות היא הבהירה כי לא התקבלה החלטה, וכי חשבונה ברשת החברתית נפרץ

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו לקראת חצות כי רשות ני"ע (SEC) אישרה השקת קרנות סל עוקבות (ETF) לביטקוין - צעד היסטורי שלו חיכו המשקיעים בשוק הקריפטו זמן רב. זאת בעקבות ציוץ שפורסם בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) הרשמי של הרשות. ואולם כמה דקות לאחר הפרסום הודיעה ה-SEC כי ההודעה על האישור שפורסמה ב-X אינה נכונה, וכי החשבון שלה ברשת החברתית נפרץ.
ה-SEC הודיעה כי "חשבון ה-X שלנו נפרץ. הציוץ על אישור קרנות ה-ETF לא נכתב על ידי הרשות או מי מעובדיה. ה-SEC עדיין לא אישרה קרנות סל עוקבות לביטקוין".
מחיר הביטקוין רשם קפיצה ליותר מ-47 אלף דולר לאחר הפוסט השקרי על אישור ה-ETF, ואולם לאחר מכן ירד, וכעת הוא נחלש בכ-3% ונסחר סביב 45.7 אלף דולר. בחודשים האחרונים המטבע הדיגיטלי רשם עלייה לשיא של שנתיים, ברקע הציפיות לאישור ה-ETF.
בשנה האחרונה הגישו בלאקרוק - מנהלת הנכסים הגדולה בעולם - ו-13 חברות נוספות בארה"ב בקשה לרשות ני"ע להשיק ETF שתעקוב אחר המגמה בביטקוין בזמן אמת. הקרנות יאפשרו להשקיע בביטקוין ללא צורך בארנק דיגיטלי. כך, ניתן יהיה לרכוש בוול סטריט קרן סל העוקבת אחר המגמה במטבע הדיגיטלי הגדול בעולם באופן ישיר, בדומה לקרן העוקבת אחרי מדד S&P 500.