סגור

פרסום ראשון
סלקום תתמוך בהצעות של גולן טלקום ושל מוטי בן משה לרכישת אקספון

סלקום היא הנושה הגדולה ביותר של אקספון - המנהל המיוחד של החברה יפרסם מחר את ההצעות המועדפות של הנושים, מבין 4 מתחרות: גולן טלקום, פרטנר, וויידלי מובייל וקבוצת בן אליעזר-בן משה

חברת התקשורת סלקום, הנושה הגדולה ביותר של חברת אקספון שבשליטת חזי בצלאל, צפויה לתמוך הערב בשתי הצעות למכירת פעילות הסלולר של אקספון – הצעת החברה הבת גולן טלקום והצעת הקבוצה שמוביל מנכ"ל אקספון בעבר, איציק בן אליעזר, בתמיכת ההשקעה של מוטי בן משה. כך נודע ל"כלכליסט".


הבוקר נחשף כי מי שעומד מאחורי בן אליעזר הוא איש העסקים מוטי בן משה, שלקח גם חלק פעיל במגעים מול סלקום על ההסכם ביום שאחרי הרכישה.
אקספון מנוהלת כיום על ידי מנהל מיוחד שמונה מטעם בית המשפט, עו"ד עמית לדרמן, שנדרש להגיש עד מחר בצהריים את הדוח המסכם שלו. הדוח יכלול את החלטת הנושים על ההצעה המועדפת עליהם, מבין ארבע הצעות שהוגשו לרכישת הפעילות של אקספון – גולן טלקום, פרטנר, וויידלי מובייל וקבוצת בן אליעזר-בן משה.
הנושה הגדול הנוסף של אקספון הוא בנק מזרחי טפחות, לו חייבת החברה כ-34 מיליון שקל. בכל אחת מההצעות שהוגשו לחברה, מזרחי טפחות צפוי לפגוש את כל החוב של החברה כלפיו.

1 צפייה בגלריה
ועידת התחזיות 2018 אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני
ועידת התחזיות 2018 אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני
אבי גבאי מנכ"ל סלקום
(צילום: עמית שעל)
ההחלטה של סלקום, בניהולו של אבי גבאי, מהווה מכה קשה לבעל השליטה באקספון, חזי בצלאל, שהיה רוצה לראות את ההצעה של חברת וויידלי מובייל של שמעיה רייכמן זוכה. הצעת וויידלי מובייל, שאותה הביא בצלאל לשולחן, כוללת גם השבה של כל הלוואות הבעלים של בצלאל לאקספון, בהיקף של מעל ל-200 מיליון שקל, הלוואות שבהצעות האחרות לא זוכות למענה.
בצלאל הודיע כבר אתמול כי לא יוותר על הלוואות הבעלים שהעמיד לטובת אקספון - כ-200 מיליון שקל. במכתב ששלחו עוה"ד של אקספון ושל וויידלי מובייל למנהל המיוחד הוא טוען שיעמוד על מלוא ההתחייבויות כלפיו במקרה ועסקת וויידלי מובייל - היחידה שמציעה לכסות את החוב כלפיו - לא תושלם. אמירה זו מרמזת על אפשרות של תביעה נוספת שיגיש בצלאל אם ביום ראשון יאושר הסדר שלא יכלול הצעה שבה הוא מקבל בחזרה את חובות הבעלים שהעמיד לחברה.
בסלקום ניהלו מגעים עם בן אליעזר ובן משה על היום שאחרי הרכישה, כאשר העדיפות מבחינת סלקום היא לראות את אקספון ממשיכה כמפעילת סלולר מלאה (MNO) ששותפה עמה בניהול הרשת, כפי שהיה במקור עם אקספון. זאת במסגרת הסכם שיתוף הרשתות ובתנאים חדשים ומקלים לאקספון.
האפשרות של וויידלי כוללת ביטול של הסכם שיתוף הרשתות והפיכת החברה למפעיל וירטואלי (MVNO), כאשר לוויידלי מובייל יש הסכם חתום עם פלאפון על העברת מנויי אקספון לאירוח על הרשת שלה במידה ותזכה בהתמחרות.