סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
חברת וויידלי מובייל למנהל המיוחד של אקספון: הליך ההתמחרות פסול

בעל השליטה בוויידלי מובייל, שמעיה רייכמן, פנה למנהל המיוחד של אקספון בטענה כי הוא חרג מהסמכות שניתנה לו על פי דין לבחון את העסקה שבה תרכוש וויידלי מובייל את פעילות אקספון מידי חזי בצלאל. "הצעת סלקום דרך גולן נועדה לסלק מחולל תחרות מהשוק", הוסיף

בזמן שחברת פרטנר הגישה הצעה רשמית לרכישת פעילות הסלולר של אקספון פנתה חברת וויידלי מובייל, אחת המועמדות לרכוש את אקספון, למנהל המיוחד עמית לדרמן, בדרישה לפסול את כל ההצעות המתחרות לרכישה.
במכתב, שהגיע לידי כלכליסט טוענת ויידלי מובייל, באמצעות משרד עורכי הדין אבי רימון, כי "אין בסמכותו של מנהל ההסדר לקיים תהליך של התמחרות במסגרת ההליכים הנידונים, שמטרתם בחינת בקשת החברה, ותו לא".
וויידלי מובייל, שבשליטת איש העסקים שמעיה רייכמן, מתייחסת בכך לעובדה שאת הבקשה הראשונית להסדר חוב הגישה אקספון תוך צירוף העסקה למכירת הפעילות של החברה – גם פעילות הסלולר וגם פעילות האינטרנט והשיחות הבינלאומיות – לויידלי מובייל בתמורה ל-330 מיליון שקל שישמשו לכיסוי כלל חובות החברה לנושיה באותה נקודת זמן. סכום זה כולל גם הלוואות בעלים שהעמיד לטובת אקספון בעל השליטה בחברה כיום, חזי בצלאל, שבהצעות האחרות יוצא ללא תמורה.
2 צפייה בגלריה
שמעיה רייכמן
שמעיה רייכמן
שמעיה רייכמן, בעל השליטה בוויידלי מובייל
(צילום: עמית שעל)
וויידלי טוענת כעת כי ללדרמן "אסור להעמיד את ההצעות שהוגשו לו להצבעה, אלא שהן לכל הותר צריכות להיות בגדר מידע לנושים שישמשו להחלטה האם לאשר או לא את הצעת החברה בלבד". כן טוענת החברה, כי "העמדת הצעות אחרות להחלטה חותרת תחת הבסיס של ההליך שבו נקטה החברה" וכי דבר זה מנוגד לדין.
לצד זאת טוענת וויידלי מובייל כי ההצעות שהוגשו מצד גולן טלקום ומצד הקבוצה שמוביל מנכ"ל אקספון לשעבר, איציק בן אליעזר, הן "הצעות מותנות, בלתי מסוימות ועמומות" וכי הן טעונות את אישור משרד התקשורת ורשות התחרות. כן טוענת החברה כי הצעת גולן היא למעשה הצעת החברה האם סלקום, שהיתרון היחיד שבה הוא "לשמוט את חובותיה הנטענים והמופרכים כשלעצמם כלפי החברה בסך של 1.2 מיליארד שקל".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית לדרמן
עו"ד עמית לדרמן
עו"ד עמית לדרמן
(צילום: ניר עמוס )
עוד טוענת וויידלי מובייל כי קיומו של הסדר כובל מתקיים גם בכל הקשור להצעת בן אליעזר, שכן היא מעוניינת להגיע להסכם שיתוף רשתות עם סלקום כחברה בעלת רישיון ולא כמפעיל וירטואלי, ומאחר שהרגולציה מחייבת שחלוקת נכסי הרשת תהיה פריטטית, אין לחברה יכולת להתקיים במתווה כזה.
במכתב תוקפת וויידלי מובייל את סלקום בטענה כי הניסיון להסיט את ההליך להתמחרות נועד להביא למצב שבו היא "תוכל לוודא שייגרע ממצבת השחקנים האפקטיביים בשוק שחקן מרכזי ומחולל תחרות".
להצעות לרכישת פעילות הסלולר של אקספון הצטרפה הבוקר כאמור פרטנר שהציעה 187 מיליון שקל שישמשו לפירעון חובות החברה לנושים, כולל ביטול הסכם שיתוף הרשתות עם סלקום. הצעה זו מתמודדת עם הצעת גולן טלקום לרכישת החברה ב-65 מיליון שקל, להצעת קבוצת בן אליעזר לרכוש את החברה בכ-165 מיליון שקל והצעת רייכמן כאמור. במקביל ישנה הצעה של HOT לרכוש את פעילות האינטרנט והשיחות הבינלאומיות של החברה.