סגור
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי (מתוך אתר EGFE)

הערעור נדחה: מייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים, יוסגר מבוסניה לישראל

בן ארי נעצר ונחקר על ידי רשות ניירות ערך בחשד שהונה משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, ונמלט לבוסניה ימים ספורים לאחר ששוחרר בתנאים מגבילים. בן ארי ערער על החלטת בית המשפט בבוסניה להסגירו - וכעת הערעור נדחה

מנהל ההשקעות מייק בן ארי, שחשוד בהונאת משקיעים, יוסגר מבוסניה לישראל - כך הודיעה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. בן ארי, שנעצר ונחקר על ידי רשות ניירות ערך בחשד שהונה משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, נמלט לבוסניה ימים ספורים לאחר ששוחרר בתנאים מגבילים. זאת באמצעות דרכון של אחד ממשקיעיו.
לפני כחצי שנה הוא נעצר בבוסניה על ידי הרשויות לאחר שניסה לחצות את הגבול. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה בקשת הסגרה לידי הרשויות בבוסניה. בית המשפט בבוסניה נעתר לבקשה וקבע כי מייק בן ארי הוא בר הסגרה לישראל. בן ארי ערער על ההחלטה לבית המשפט, וזה דחה היום את ערעורו. במסגרת בקשת ההסגרה ביקשה הפרקליטות להעמיד לדין את בן ארי בגין עבירות הונאה.
באפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של בן ארי וחברת EGFE בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכ-1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
בתחילת חודש מאי 2021 נמלט בן ארי מן הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו. כפי שנחשף ב"כלכליסט", בן ארי אף שלח הודעת דואר אלקטרוני למשקיעים שבה הודה בכך שהציג בפניהם מצגי שווא בנוגע להשקעתם. בעקבות הפרת תנאי השחרור חילטה הרשות את הערבות הבנקאית שהעמיד בן ארי להבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בגובה 2 מיליון שקל, והעבירה את הסכום לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים.