סגור
מייק בן ארי חברת EGFE
מייק בן ארי חברת EGFE (מתוך אתר EGFE)

מייק בן ארי החשוד בהונאת משקיעים בהיקף 60 מיליון דולר נעצר בבוסניה

בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE, נמלט מישראל במאי 2021, באמצעות דרכון מזויף של חברו, לאחר שנחקר בחשד להונאת מאות משקיעים. הוא נעצר כאשר ניסה לחצות את הגבול בין סרביה לבוסניה. הפרקליטות תגיש בקשת הסגרה

איש העסקים מייק בן ארי, מנכ"ל חברת EGFE שנמלט מישראל לאחר שנחקר בחשד להונאת משקיעים בהיקף של כ-60 מיליון דולר, נעצר לאחרונה בבוסניה . המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה תגיש בקשה רשמית להסגרתו של שנמלט לחו"ל במאי 2021.
איתורו ומעצרו של בן ארי התאפשרו בעקבות שיתוף פעולה של האינטרפול, נציגי משטרת ישראל והרשויות בבוסניה. הוא נעצר כאשר ניסה לחצות את הגבול בין סרביה לבוסניה.
לפי החשדות המיוחסים לבן-ארי, במשך שנים, הוא הציע למשקיעים להשקיע, באמצעות חברה פרטית בבעלותו, בקרנות זרות, תוך הצגת מצגים תרמיתיים למשקיעים, לפיהם מדובר בהשקעה בטוחה, המשיאה תשואה מובטחת גבוהה. בפועל, בניגוד למצגים אלו, בן-ארי פעל כבשלו בכספיהם של מאות רבות של משקיעים, בסכומי השקעה הנאמדים בכ-60 מיליון דולר, וזאת במשך למעלה מעשור.
חקירת רשות ניירות ערך בפרשה הפכה לגלויה ביום 6.4.2021, עם מעצרו של בן-ארי. בן-ארי, ששוחרר בתנאים מגבילים, ובכלל זה איסור יציאה מהארץ, זייף דרכון של מכר, נחום אייזנשטאט, ובאמצעותו יצא מגבולות הארץ, על-מנת להימלט מאימת הדין. לפני כשבועיים, ב-24.6.2022, בן-ארי אותר ונעצר. שתי המדינות – ישראל ובוסניה והרצגובינה – הן צדדים לאמנת ההסגרה האירופית, והליך הסגרתו של בן-ארי לישראל מנוהל מכוח אמנה זו.
אייזנשטאט עצמו הורשע זה מכבר על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית בצוותא, זאת לאחר שאפשר לבן-ארי לעשות שימוש בדרכונו, תוך הבנה שבן ארי יתחזה אליו וייצא מן הארץ חרף ההגבלות שהוטלו עליו.
התיק מנוהל ע"י מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך. תיק ההסגרה מטופל על ידי עו"ד שרון הורביץ מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה וחוליית אינטרפול במשטרת ישראל.
בתוך כך מחר צפויה להתקיים הפגנה של לקוחות לשעבר של בן ארי, מול בית המשפט המחוזי בת"א, שבו יערך דיון בהסדר הפשרה שהושג עם נחום אייזנשטאט שעזר לבן ארי להימלט מהארץ. על אייזנשטאט הוטל עונש של 7 חודשי עבודות שירות וקנס כספי של 50,000 שקל. הלקוחת שיגיעו להפגנה מתנגדים להסדר עם אייזנשטאט.
מעו"ד איתן פינקלשטיין המייצג את בן ארי נמסר: "מייק בן ארי עומד על כך שהוא השקיע את הכספים בהשקעות מניבות ושאלמלא התערבות הרשויות כל לקוחותיו היו מקבלים את כספם. בשל הקפאת הכספים והפרוייקטים החלו איומים של לקוחות מסויימים על חייו, והוא נאלץ לברוח מהארץ, במטרה לקדם את הפרוייקטים שבהם הושקעו הכספים ולהשיב לכל לקוחותיו את כספם. כך גם החל לפעול תוך שהוא משתף פעולה עם הנאמן שמונה על ידי בית המשפט, וזאת לצורך מיקסום הסכום שיקבלו הלקוחות".

1 צפייה בגלריה
עו"ד איתן פינקלשטיין
עו"ד איתן פינקלשטיין
עו"ד איתן פינקלשטיין
(צילום : יונתן לאונוב)