סגור
ועידת Mind the Tech ניו יורק - גיל גור אריה

Mind The Tech
"אנחנו יוצרים היום מערכת יחסים חדשה לגמרי עם הרכב שלנו"

גיל גור אריה, בכיר לשעבר ב-8200 המשמש כיום כראש חטיבת הנתונים והאנליטיקה בפורד העולמית, הציג בוועידת Mind The Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק את ההשפעות האדירות של עידן המידע על תעשיית הרכב: "בינה מלאכותית מאפשרת למנוע פגמים בתהליך הייצור ולחזות 90% מהחלפים שהרכב שלנו זקוק להם"

"אנחנו יוצרים היום מערכת יחסים חדשה עם כלי הרכב שלנו, הם מכירים אותנו, שולחים לנו נתונים ומחוברים לכל דבר. כל רכב שיוצא מהמפעל מחובר לאינטרנט ולבק אופיס של החברה שייצרה אותו", כך אמר בוועידת Mind The Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק גיל גור אריה, בכיר לשעבר ביחידה 8200 המשמש כיום כראש חטיבת הנתונים והאנליטיקה של פורד העולמית.
גור אריה בוחן את "מערכת היחסים החדשה" הזו בכמה מישורים: "מחשבי בינה מלאכותית עוקבים אחר כל שלב בעבודת הרכבת הרכבים – דבר שמונע הרבה פגמים שהיו עלולים להיגרם בשלב זה של הייצור", הוא מסביר.
לדברי גור אריה, "יש 650 אלף חלקים מוגדרים בקו הייצור שבו אני עובד ואנחנו שולחים 70 קונטיינרים בשבוע ל-88 יעדים בעולם. כדי לעשות אופטימיזציה יש צורך לעשות שימוש בכוח של המכונות. אנחנו פיתחנו לפני שנה מנוע אופטימיזציה שמסוגל לצמצם את כמות האוויר המצויה במטענים באופן דרמטי. האופטימיזציה הזו שווה כ-20 מיליון דולר בשנה, ומכאן ברור שהלואו-טק זקוק ללמידת מכונה".
גור אריה מדגיש כי לעידן המידע יש חשיבות רבה גם בכל מה שקשור לתחזוקת הרכב. "בעידן שבו הרכב מחובר למחשב, אפשר לבחון בסוכנות המטפלת בו את כל המידע הנדרש לגבי התנהגותו, לבחון כל את האותות שהוא צבר, להשוות אותם לנתונים של רכבים אחרים שנוסעים באותו אזור ובאותם תנאים וכך גם לחזות בדיוק של כ-90% מהם הרכיבים שהרכב זקוק להם לשם תיקונו".
בראשית נאומו סקר גור אריה את הדרך הארוכה שעשתה תעשיית הרכב מאז לידתה. "בסוף המאה ה-19 הרחובות כאן בניו יורק היו עמוסים מאוד", הוא אומר, "אלא שתחבורת ההמונים אז התבססה על סוסים, והשאלה המרכזית אז היתה איך להיפתר מהגללים שלהם על נתיבי התחבורה.
"זה היה נושא שנידון ב-1898", הוא ממשיך, "ממש כאן, במקום ההתכנסות שלנו. חמש שנים לאחר הדיונים הללו הוקמה חברת פורד וחברות רכב אחרות וכעבור חמש שנים נוספות ב-1908 פורד הציגה את רכב ההמונים הראשון שלה".
לדברי גור אריה, "בחודש הראשון נמכרו רק 11 רכבים כאלה, כעבור שנתיים נמכרו כבר עשרת אלפים רכבים כאלה, ועד 1915 כבר נמכרו 250 אלף רכבים , כולם בצבע שחור. עד 1927 נמכרו 15 מיליון רכבים. מדובר בעידן האקספוננציאלי שלפני העידן הדיגיטלי, שבו משחררים היום רכב ממודל F-150 בכל 53 שניות".