סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סדרת אייפון 15
סדרת אייפון 15, אפל (צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

אפל חתכה מחירים, ומכירות האייפון בסין חזרו לטפס

במרץ נרשם בסין גידול של 3.75 מיליון במספר הסמארטפונים מתוצרת זרה שנמכרו, שרובם הגדול אייפונים, לעומת מרץ 2023. זוהי תפנית חדה לאחר ירידה של 37% בחודשים הראשונים של 2024. ההתאוששות נרשמה בעקבות הוזלות ניכרות של אפל ושותפותיה במדינה שנעשו בתחילת 2024

מכירות האייפון בסין גדלו במרץ ב-12%, על רקע הוזלה משמעותית במחירם – כך לפי דיווח של בלומברג, שמתבסס על נתונים רשמיים שפרסמה בייג'ינג. מדובר בחדשות מעודדות לאפל, שרק בשבוע שעבר דיווחה על ירידה של 8.1% בהכנסות בסין ברבעון הקלנדרי הראשון של 2024, בעיקר בעקבות צניחה במכירות האייפון.
לפי הנתונים של ממשלת סין, במרץ נרשם גידול של 3.75 מיליון במספר הסמארטפונים מתוצרת זרה (שרובם הגדול הוא האייפון) שנמכרו במדינה לעומת מרץ 2023. מדובר בתפנית חדה לעומת החודשיים הראשונים של 2024, שבהם נרשמה ירידה של 37% במספר המכשירים שנמכרו לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. חרף העלייה במרץ, מכירות הסמארטפונים הזרות לכל הרבעון הראשון של 2024 רשמו ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל.
מכירות האייפון בסין נמצאות במגמת ירידה מאז ספטמבר 2023, עת וואווי השיקה סמארטפון מצויד בשבב 5G פרי פיתוחה שהצליח לעקוף סנקציות אמריקאיות, והתקבל באהדה פטריוטית רבה, ואיסור של ממשלת סין על שימוש באייפון על ידי עובדי ממשל.
בתחילת 2024 החלו אפל ושותפותיה בסין להוזיל משמעותית את מחירי האייפון במדינה, והתוצאות ניכרו בהתאוששות במכירות במרץ. אם תימשך התאוששות זו גם ברבעון הנוכחי, הדבר יכול להשפיע משמעותית לטובה על השורה התחתונה של אפל בדוח הרבעוני הבא שלה.