סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 15 פרו 12.9.23
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 15 פרו (צילום: Justin Sullivan/Getty Images)

כבר לא הסמארטפון הנמכר ביותר: מכירות האייפון צנחו ברבעון הראשון ב-10%

לפי חברת המחקר IDC, בעוד שמכירות האייפון רשמו צניחה חדה ל-50.1 מיליון יחידות, מכירות הסמארטפונים של סמסונג ברבעון הראשון של 2024 טיפסו ל-60.1 מיליון מכשירים מאלה שהגיעו לשוק - וזו הוכתרה כמובילת המכירות. הצניחה קשורה למאבק הסיני באפל וקידום של יצרניות מקומיות

מכירות האייפון של אפל צנחו ברבעון הראשון של 2024 בקרוב ל-10% והחברה איבדה את הבכורה בשוק לסמסונג, גם בשעה ששוק הסמארטפונים כולו רשם צמיחה בריאה – כך לפי נתונים שפרסמה הלילה חברת המחקר IDC.
לפי נתוני החברה, ברבעון שעבר עמדו מכירות הסמארטפונים העולמיות של 289.4 מיליון יחידות, עלייה של 7.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2023. חרף זאת, מכירות האייפון רשמו צניחה חדה של 9.6% ל-50.1 מיליון יחידות. מכירות הסמארטפונים של סמסונג אמנם ירדו ב-0.7%, אך עם 60.1 מיליון מכשירים שהגיעו לשוק החברה קטפה בחזרה את כתר יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם.
הצניחה של אייפון קשורה, לפחות בחלקה, למאבק של בייג'ינג נגד אפל, כחלק ממלחמת הסחר עם ארה"ב, שכולל איסור על עובדי ממשל לעשות שימוש באייפון וקידום של יצרניות מקומיות. ואכן, שתי היצרניות הסיניות הגדולה ברשימה – שיאומי במקום השלישי ו-Transsion ברביעי – רשמו זינוק במכירות של 33.8% ו-84.9% בהתאמה. בסך הכל עמדו המכירות של שיאומי על 40.8 מיליון יחידות ושל Transsion על 28.5 מיליון. מנגד, מכירות OPPO במקום החמישי ירדו ב-8.5% ל-25.2 מיליון סמארטפונים.
"כצפוי, ההתאוששות בשוק הסמארטפונים נמשכת והאופטימיות מתפתחת באיטיות בקרב המותגים המובילים", אמר ראיין ריית', סגן נשיא בקבוצת ניטור המוביליות ומכשירי הצריכה של IDC, בהודעה לעיתונות. "בשעה שאפל הצליחה לכבוש את המקום הראשון בסוף 2023, סמסונג הצליחה להשיב לעצמה את עמדת המובילות ברבעון הראשון. בשעה ש-IDC צופה ששתי החברות ישמרו את אחיזתן בשוק סמאטרפוני העילית, הצמיחה המחודשת של וואווי בסין, וכן התחזקות ניכרת של שיאומי, Transsion ו-vivo תאלץ את שתי היצרניות להרחיב ולגוון את פעילותן".
נאבילה פופל, מנהלת מחקר ב-IDC, הוסיפה: "שוק הסמארטפונים מגיח משנתיים סוערות כשהוא הן חזק יותר והן שונה. ראשית, נמשיך לראות צמיחה בערך ובמחיר היחידה הממוצעת כשצרכנים בוחרים במכשירים יקרים יותר, מתוך ידיעה שהם יחזיקו בהם זמן רב יותר. שנית, יש שינוי בחלוקת הכוח בין חמש החברות המובילות, שכנראה יימשך בשעה שהשחקניות מתאימות את האסטרטגיות שלהן".