סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה אנבידיה בסנטה קלרה קליפורניה
מטה אנבידיה בסנטה קלרה קליפורניה (Photo: Nvidia / Reuters)

אנבידיה חותכת את מחירי השבבים שלה בסין

רויטרס מדווחת כי יצרנית השבבים החליטה על הצעד, על רקע התחרות מצד וואווי והיצע גדול מדי  של השבב שפיתחה אנבדיה לשוק הסיני. החברה נאלצת להתמודד עם המגבלות האמריקאיות על ייצוא שבבי AI לסין שאחראית לכחמישית מהכנסותיה

מכירות שבב ה-AI שפיתחה אנבידיה עבור השוק הסיני התחילו בצורה צולעת, בעוד אספקה יתרה של השבב בסין מאלצת את החברה להוריד את מחירי שבביה הנמכרים במדינה אל מתחת למחירו של השבב המתחרה מתוצרת ענקית הטק הסינית וואווי, כך מדווחת סוכנות רויטרס.
הורדת המחיר משקפת את האתגרים שעימם מתמודדים עסקיה של אנבידיה בסין, על רקע הסנקציות האמריקניות על יצוא שבבי AI למדינה והתחרות הגוברת, שמטילות עננה על עתידה בשוק שתפס 17% מהכנסותיה בשנה החולפת.
הלחץ התחרותי הגובר בסין מהווה אזהרה גם למשקיעים בחברה האמריקאית, לאחר שמניותיה המשיכו לרשום עליה מרשימה לאחר תחזית הרווח שסיפקה ביום רביעי.
אנבידיה, ששולטת בשוק שבבי ה-AI, השיקה שלושה שבבים שנועדו לשוק הסיני בשלהי השנה שעברה לאחר שסנקציות אמריקניות מנעו ממנה לייצא את השבבים המתקדמים ביותר שלה. בין השבבים האלה, ה-20H הוא זה הנמצא תחת הבקרה ההדוקה ביותר, והוא המוצר העוצמתי ביותר של אנבידיה שנמכר בסין, אך שלושה מקורות אמרו לרויטרס שקיימת אספקה יתרה של השבב בשוק הסיני, מה שמצביע על ביקוש חלש. כך קרה ששבבים כמו ה-20H נמכרו במקרים מסוימים בהנחה של יותר מ-10% ביחס לשבב אסנד (Ascend) B910 של וואווי – שבב ה-AI החזק ביותר מתוצרת סינית – כך מסרו המקורות לרויטרס.
אנליסטים מאמינים שבעוד אנבידיה השקיעה משאבים רבים מדי בניסיון לתפוס נתח משוק שאותו היא לא יכולה להרשות לעצמה לאבד, התחזית לעתיד ממשיכה להיות חסרת וודאות. הנתח הגלובלי של סין בתעשיית ה-AI צפויה לעבור את ה-30% ב-2035.
"אנבידיה הולכת על חבל דק בניסיון לשמור על השוק הסיני, בזמן שהיא מנווטת בין הסנקציות האמריקאיות", אמר הבה צ'ן, אנליסט שוק בחברת IG. "אנבידיה ללא ספק מתכוננת לגרוע מכל בטווח הארוך".