סגור
מטה אנבידיה בסנטה קלרה קליפורניה
מטה אנבידיה בסנטה קלרה קליפורניה. החברה הודיעה כי תעלה את הדיבידנד הרבעוני (צילום: Nvidia / Reuters)

עם זינוק בהכנסות וברווח הנקי, אנבידיה מוכיחה: מהפכת ה-AI לא דועכת - היא מאיצה

אנבידיה ריסקה את תחזיות ההכנסות עם זינוק של 262% ל-26 מיליארד דולר. הרווח הנקי המריא ב-628% ל-14.88 מיליארד דולר. החברה מעלה את התחזיות וצופה הכנסות של 28 מיליארד דולר ברבעון הבא

המתח בימים ובשעות שלפני פרסום הדו"ח הרבעוני של אנבידיה היה מורגש היטב בקהילת הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית (AI) בפרט. מעמדה של אנבידיה בשוק, כספקית שבבי ה-AI החשובה ביותר, אולי היחידה שבאמת חשובה, הפך אותה לברומטר של כלל השוק. הדו"ח הרבעוני, לפיכך, משקף לא רק את מצבה של אנבידיה אלא את מצבו של שוק ה-AI בכללו. כשנה וחצי אחרי ש-ChatGPT של OpenAI הצית את מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI), היו שחששו שהתנופה בשוק מתחילה לדעוך, שהאוויר יוצא מהמפרשים. אבל אז הגיעה אנבידיה והוכיחה: לא רק שהמהפכה לא דועכת, היא מאיצה. ואין לה כוונה לעצור בעתיד הנראה לעין.
ציפיות אנליסטים לרבעון של אנבידיה שהסתיים באפריל 2024 היו גבוהות, עם תחזיות להכנסות של 24.7 מיליארד דולר. אנבידיה ריסקה אותן, וסיפקה זינוק של 262.1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2023 - להכנסות של 26.04 מיליארד דולר. הרווח הנקי, בינתיים, המריא ב-628.4% ל-14.88 מיליארד דולר. התנופה צפויה להימשך ברבעון הנוכחי שיסתיים ביולי 2024, שבו צופה אנבידיה הכנסות של 28 מיליארד דולר, פלוס/מינוס 2%. הכנסות של 28 מיליארד דולר ייצגו עלייה של 107.3% לעומת הרבעון שתם ביולי 2023, ואף יהיו גבוהות ב-35.3% מההכנסות בשני הרבעונים של השנה גם יחד.
אלו נתוני צמיחה שאנו רגילים לראות מחברות מבוססות שירותים או תוכנה, דוגמת מטא או גוגל, לא מחברות כמו אנבידיה שתחום הפעילות המרכזי שלה הוא שבבים ומעבדים (הגם שיש לה פעילות שירותים ותוכנה מכובדת מאוד). וגם אז, מדובר בחברות צעירות בהרבה, כאלו שנמצאות בהליכי צמיחה והתפתחות משמעותיים בעודן יוצרות שוק חדש או משתלטות על שוק קיים. קשה לזכור מתי בשנים האחרונות הצליחה חברת טכנולוגיה בת יותר מ-30 שנה לספק נתוני צמיחה כאלו.
שלא במפתיע, את הצמיחה דחפה למעלה חטיבת הדאטה סנטר של אנבידיה, שאחראית גם לשיווק שבבי ה-AI שלה, עם זינוק של 427% בהכנסות של 22.6 מיליארד דולר. שאר החטיבות הסתפקו בביצועים צנועים יותר, אך רק בהשוואה לצמיחה האדירה של חטיבת הדאטה סנטר: גיימיניג ומחשבי AI צמחה ב-18% ל-2.6 מיליארד דולר, ויזואליזציה מקצועית ב-45% ל-427 מיליון דולר, והרכב ב-11% ל-329 מיליון דולר.
"המהפכה התעשייתית הבאה החלה", קבע מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, בהודעה לעיתונות. "חברות ומדינות משתפות פעולה עם אנבידיה כדי לבנות דאטה סנטרים מסוג חדש – מפעלי AI – במטרה לייצר מוצר צריכה חדש: בינה מלאכותית. "AI תביא לעלייה משמעותית בתפוקה כמעט בכל תעשייה ותסייע לחברות להיות יותר חסכוניות בעלויות ובצריכה אנרגיה תוך הרחבת מקורות ההכנסה. בלקוול (Blacwell, פלטפורמת שבבי ה-AI החדשה של אנבידיה, ע"כ), נמצאת בייצור מלא ואנחנו מוכנים לשלב הצמיחה הבא". הואנג העריך עוד שהביקוש לשבבים של אנבידיה יהיה גדול מההצע שלהם בשנה הקרובה לפחות.
השוק הגיב בהתלהבות לדוח של אנבידיה, ובמיוחד לתחזיות האופטימיות שלה ושל הואנג, ובמסחר המאוחר זינק שווי השוק של החברה ב-140 מיליארד דולר. לשם השוואה, שווי השוק של אינטל עמד נכון לאתמול על 134 מיליארד דולר. הדוח של אנבידיה היה כל כך טוב, שהיא גדלה באינטל אחת בעקבותיו. המניה עלתה ב6% במסחר המאוחר.
ולא רק אנבידיה. יצרניות חומרה אחרות עם פעילות בשוק ה-AI זינקו בעקבות הדוח של אנבידיה, שהוכיח שהביקוש לחומרה בתחום לא קרוב לדעיכה. מניות יצרניות השרתים סופר-מיקרו ודל עלו ב-4% במסחר המאוחר, אלו של TSMC הטאיוואנית (שמייצרת את השבבים של אנבידיה) ביותר מ-3%, ושל חברות השבבים ברודקום, מארוול ו-ADM ביותר מ-2%. אינטל הסתפקה בעלייה צנועה יותר של 0.5% - עדות לכך שהחברה עדיין לא הוכיחה לשוק ששבבי ה-AIשלהם מהווים חלופה ראויה לאלו של אנבידיה. "אנחנו במהפכה טכנולוגית ועדיין בימים הראשונים שלה", אמר לבלומברג האנליסט טים גירסקי מ-Ingalls & Snyder. "קשה לא להיות חיובי עכשיו, במיוחד בנוגע לאנבידיה".
אבל הצמיחה האדירה הזו צריכה להגיע עם הסתייגות מסוימת. ההתעוררות בשוק ה-AI מורגשת כרגע בעיקר בצד המפתחים של מוצרים בתחום. המוצרים עצמם גם נכנסים לשוק ולארגונים, ויש להם פוטנציאל לשבש מגזרים רבים. אבל הם עדיין לא עשו זאת בקנה מידה גדול, וטרם הוכיחו שהם מספקים את כל ההטבות שהואנג ובכירים אחרים בשוק מבטיחים – יעילות גדולה יותר, זינוק בתפוקה, צמיחה בהכנסות. זה המבחן האמיתי של AI עכשיו. לא לייצר הכנסות לחברות שמפמפות אותה, אלא לאלו שאמורות להנות מההטבות שהיא מייצרת. ואם זה לא יקרה ברבעונים הקרובים, הצמיחה המרשימה שמציגה אנבידיה, ושמציגות חברות AI אחרות, יכולה באותה מידה להפוך להתכווצות מפחידה.