סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יגיע עם קורקינט למשרד? איתי ראב"ד מונה למנכ"ל LIME ישראל

החברה, המפעילה אופניים, קורקינטים וקטנועים חשמליים ופועלת ביותר מ-200 ערים ברחבי העולם, ובהן שש ערים בישראל, גייסה עד כה 1.5 מיליארד דולר

חברת הקורקינטים ליים (LIME) הודיעה על מינויו של איתי ראב"ד לתפקיד מנכ"ל LIME ישראל. ראב"ד, 33, הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותקשורת, ושימש בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל התפעול של החברה בארץ.


חברת LIME העולמית בוחנת את האפשרות להנפיק ולהפוך לחברה ציבורית. נתוניה הכספיים אינם חשופים לציבור כעת. עד כה גייסה LIME כ-1.5 מיליארד דולר, ולפני כחודשיים השלימה גיוס של 523 מיליון דולר, ומשקיעיה כללו בין היתר את ADGF ,Fidelity Uber ,Google Ventures.
החברה נוסדה ב-2017 בסן פרנסיסקו, והיא פעילה ביותר מ-200 שווקים שבהם היא מפעילה קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים, ולאחרונה השיקה גם קטנועים חשמליים שיתופיים (לא בישראל). החברה פועלת בלמעלה מ-200 ערים ברחבי העולם, ובהן פריז, ברלין, לונדון, וושינגטון ולוס אנג'לס.

1 צפייה בגלריה
איתי ראב"ד מנכ"ל ליים LIME
איתי ראב"ד מנכ"ל ליים LIME
איתי ראב"ד, מנכ"ל ליים ישראל
(צילום: דרור סיתהכל)

בישראל פועלת החברה בשש ערים - תל אביב יפו, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, חולון ואילת. לפי החברה, בשנת 2019 היו לה כ-4 מיליון רכיבות בישראל, מספר זה הצטמצם לכ-2.5 מיליון בשנת 2020, ועלה שוב לכ-5 מיליון בשנת 2021. בסך הכל כחצי מיליון יוזרים שונים השתמשו בשירותי הקורקינט של LIME בישראל.
לפני כשלושה חודשים דווח ב"כלכליסט" על שיתוף פעולה של LIME עם הסטארט-אפ הישראלי אנאקויק, שפיתח חיישן מכ"ם זול לרוכבי אופנועים, אופניים וקורקינטים, שיאפשר להם לקבל התרעה קולית על תנועה שמסכנת אותם בכביש, מלפנים, מאחור ומהצדדים.
"אני מודה להנהלת LIME העולמית על האמון וההזדמנות להוביל את החברה בישראל לשיאים חדשים", אמר ראב"ד עם המינוי. "המעבר למיקרו-מוביליטי בשיאו, ובהתאמה אנו רואים ביקוש הולך וגובר לשירות שלנו. עד כה בוצעו ב-LIME ישראל קרוב ל-12 מיליון רכיבות, שחסכו קרוב ל-8 מיליון ק"ג של פחמן דו-חמצני וכמובן עשרות אלפי שעות של עמידה בפקקים".