סגור

התל אביבים ישלמו על השכרת אופניים חשמליים יותר מהירושלמים

CAR2GO ותל אופן יצטרפו בימים הקרובים ל-LIME עם מאות אופניים שיתופיים כל אחת. המחירים יהיו יקרים מהקורקינטים השיתופיים ומהאופניים החשמליים בבירה. ולאן נעלמו מהרחובות האופניים של ליים דווקא עכשיו?

מתגברת התחרות בשירות האופניים החשמליים השיתופיים בתל אביב: CAR2GO תפתח בימים הקרובים לשימוש את שירות השכרת האופניים שלה, עם 350 זוגות שיפוזרו ברחבי העיר, תחת המיתוג GoTo, במקום מובייק ששימש אותה בעבר לאופניים הלא חשמליים. במקביל תתחיל סוף סוף גם תל אופן בהשכרת אופניים חשמליים, עם יותר מ-500 זוגות.


בשני המקרים תתבצע ההשכרה באמצעות אפליקציה, זו של CAR2GO שכבר משמשת את שוכרי הרכבים השיתופיים של החברה, ואחת חדשה של תל אופן, שתחסוך את השימוש בעמדות השכרה פיזיות ואת הצורך להעביר כרטיס אשראי בכל פעם.
קאר2גו תגבה 4.9 שקל לכל נסיעה, פלוס 70 אגורות לכל דקת נסיעה. מי שכבר מחזיק מנוי לשירותי החברה, בעלות של 20 שקל לחודש, ישלם רק על זמן הרכיבה. LIME, שהוסיפה את האופניים לצי הקורקינטים שלה בתחילת השנה, גובה מחיר גבוה במעט, 5 שקלים לנסיעה ו-70 אגורות לדקה. תל אופן צפויה לגבות בת"א 6 שקל, ו-60 אגורות לדקה - מחיר גבוה יותר מזה שמחייב השירות האחות החדש בירושלים, ירופאן: 4 שקל לנסיעה ו-60 אגורות לדקה, כאשר גם בת"א וגם בבירה יש מסלולי מנויים שמוזילים את התשלום.

1 צפייה בגלריה
אופניים החשמליים של GoTo
אופניים החשמליים של GoTo
אופניים חשמליים של GoTo
(צילום: שי יחזקאל)

המחירים יהיו גבוהים ממחירי השכרת הקורקינטים, וגם ממחירי השכרת אופניים ללא מנוע, 3.90 שקל לחצי שעה בליים, ו-3 שקל לנסיעה ו-20 אג' לדקה בתל אופן. עם זאת, האופניים החשמליים, שמוגבלים למהירות זהה של 25 קמ"ש כפי שדורש החוק, יציבים יותר, קלים יותר לרכיבה ובטוחים יותר בכביש שרק בו ובשבילי אופניים מותר לכלים החשמליים לנוע. הם מצוידים בסוללות מתחלפות, מתריעים למפעילים על התרוקנות הסוללה, ואלה עוברים ביניהם ומחליפים סוללות מרוקנות בטעונות. האופניים של קאר2גו לא יידרשו תחנות עגינה ויפוזרו ברחובות. אלה של תל אופן ימתינו ב-200 תחנות עגינה בפריסה ברחבי העיר, כולל בשכונות הדרומיות שבהן זמינות הכלים החשמליים האחרים נמוכה יותר.
עם זאת, בדיקת כלכליסט העלתה כי ברחבי תל אביב אין כעת אף אופניים של ליים זמינים להשכרה. בחברה טענו בתגובה כי מדובר בעניין זמני, וכי בשבוע הבא יחזרו האופניים לרחובות.
"שירות השכרת האופניים החשמליים הוא מימוש החזון שלנו למולטי-מודל של תחבורה שיתופית בישראל, ומהווה אפשרות נוחה להתנייד בעיר", אמרה מנכ"לית GoTo ישראל, גלי טאוב שריג.