סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אינטל מקווה כי המעבד החדש שלה ישיב לה את כתר הגיימינג

אריק גור, המוביל הטכני לביצועי מעבד במשחקים באינטל ישראל, הסביר מהם שלושת השיפורים המרכזיים שהפכו את מעבד הדגל של החברה לאופטימלי למשחקים. על פי אינטל, השבב החדש מציע קצב פריימים גבוה עד 30% יותר מזה של AMD היריבה

אינטל חשפה הערב (ד') את סדרת אלדר לייק (Alder Lake) החדשה, הדור ה-12 של מעבדי האינטל Core. אינטל מתהדרת כי המעבד היקר והחזק ביותר מביניהם, ה-i9-12900K, הוא גם מעבד הגיימינג החזק ביותר בעולם. המעבד מכיל 16 ליבות ו-24 נימים (Thread), וביכולתו לפעול במהירות מירבית של 5.2 ג'יגה-הרץ. לטענת אינטל, ביצועי המשחק של ה-12900K טובים בעד 30% מאלה של ה-Ryzen 9 5950X, מעבד הדגל של AMD המתחרה. מחירו של מעבד הדגל יעמוד על 589 דולר.
המעבדים החדשים מבוססים על ארכיטקטורת ה-x86 הוותיקה, אך הוטמעו בצורה הדומה לזו של יצרנית המעבדים ARM. הסדרה החדשה מכילה שני סוגים של ליבות: שמונה ליבות ביצועים גדולות וחזקות יותר, ושמונה ליבות קטנות ויעילות יותר, לתהליכים פחות תובעניים. "המעבד נתפס כפיסת סיליקון מונוליתית, אבל הוא כולל עשרות אלפי אופציות כיוונון שונות", אמר אריק גור, מוביל טכני לביצועי מעבד במשחקים באינטל ישראל, שהיה אמון על התאמת המעבדים החדשים לגיימינג, ובייחוד לשיפור ביצועי מעבד הדגל של אינטל למשחקים חדשים ותובעניים. "חלק מהעבודה היא לראות אילו כיוונונים פנימיים משפיעים על גיימינג", הוא אומר בשיחה עם "כלכליסט". "לפעמים עלינו לעשות אופטימיזציה לגיימינג על חשבון אפליקציות אחרות".
2 צפייה בגלריה
השוואה בין מעבד הדגל החדש של אינטל (בכחול) לדור הקודם (באפור) ולמעבד הדגל של AMD (בכתום)
השוואה בין מעבד הדגל החדש של אינטל (בכחול) לדור הקודם (באפור) ולמעבד הדגל של AMD (בכתום)
השוואה בין מעבד הדגל החדש של אינטל (בכחול) לדור הקודם (באפור) ולמעבד הדגל של AMD (בכתום)
(אינטל)
"מבחינת גיימינג, צריך להסתכל על שלושה דברים", הסביר גור. "הראשון זה הביצועים של הליבה עצמה, כמה פקודות היא יכולה להריץ בשנייה - חלק מהאבולוציה של הליבות בדור הזה היא שהן מסוגלות להריץ כמה שיותר פקודות בשנייה. ההיבט השני הוא הוא תת-מערכת הזיכרון (Memory Subsystem), שמשרתת את המעבד ואת המעבד הגרפי". לדברי גור, המעבדים החדשים מגיעים עם דור חדש ומהיר יותר של תת-מערכת זיכרון, DDR5, שיגיע במהירות בסיס של 4.8 ג'יגה-הרץ, אך חלק מהדגמים יציעו מהירויות גבוהות אף יותר.
"ההיבט השלישי הוא תת-מערכת הפלט/קלט (Input/Output Subsystem), שמכתיבה את יעילות המעבר מהזיכרון למעבד הגרפי. נעשתה שם עבודת התייעלות שמשפרת כמעט כל משחק", העיד גור. גור מדגיש כי המעבד החדש מיועד למחשבים נייחים ועל כן, הוא נועד לפעול בצירוף מעבד גרפי (כרטיס מסך, GPU) ייעודי, וכי מרבית המשחקים הקיימים כמעט אינם שמישים למשחקים לבדם - ודאי שלא כאשר מדובר במשחקים חדשים ותובעניים.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של מעבדי אינטל החדשים
הדמיה של מעבדי אינטל החדשים
הדמיה של המעבדים הגרפיים החדשים של אינטל
(אינטל)
בחודש אוגוסט, חשפה אינטל את שמו של מותג כרטיסי המסך החדש שלה - "אינטל ארק" (Intel Arc). המותג יכלול סדרת מעבדים גרפיים חדשים לצד תוכנות ייעודיות. המעבד הראשון בסדרת המעבדים זכה לשם הקוד "אלכימאי" (Alchemist) והוא צפוי לצאת לשוק ברבעון הראשון של 2022, מוטמע בתוך מחשבים נייחים וניידים כאחד. עם זאת, באינטל נמנעו מלענות האם מעבדי אלדר לייק יספקו ביצועים טובים יותר בצירוף כרטיסי המסך החדשים שלה מאשר עם כרטיס מסך מתחרה של אנבידיה או AMD.