סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אינטל: המחסור במעבדים וכרטיסי מסך עשוי להימשך עד 2023

התחזית של פט גלסינגר, מנכ"ל ענקית השבבים, עגומה מזו של מנכ"לית AMD המתחרה, שצופה כי המחסור יימשך עד השנה הבאה. "לא נגיע לאיזון בין היצע לביקוש עד 2023", אמר. גם מנכ"ל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט לא רואה באופק את הפתרון למשבר

חדשות רעות למי שקיווה להשיג קונסולה חדישה או מעבד גרפי עוצמתי בשנה הבאה: מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר (Pat Gelsinger), צופה כי המחסור העולמי בשבבים צפוי להימשך גם בשנת 2023. התחזית של גלסינגר חמורה מזו של ליסה סו (Lisa Su), מנכ"לית AMD המתחרה, שצופה כי מלאי השבבים ישוב לסדרו במחצית השנה של השנה הבאה. "אנחנו כיום בשיא המשבר", הסביר גלסינגר בראיון ל-CNBC. "המצב ישתפר בכל רבעון בשנה הבאה, אבל לא נגיע לאיזון בין ההיצע לביקוש עד 2023".
יצרני הקונסולות התמודדו עם מחסורי מלאי מאז פרוץ המגיפה לפני כשנה וחצי, משום ששרשראות הייצור נקטעו והדרישה למחשבים ולמכשירי גיימינג עלתה בחדות בו זמנית. בחודש שעבר, גם מנכ"ל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט, פיל ספנסר (Phil Spencer), אמר כי להערכתו, משבר השבבים יימשך בשנה הבאה.
1 צפייה בגלריה
משרדי אינטל 2
משרדי אינטל 2
משרדי אינטל
(צילום: אינטל)
בראיון ל-The Wrap, הוא אמר כי המחסור אינו הדבר היחיד שמונע ממכשירי האקסבוקס החדשים להגיע למדפים. "אני חושב שמוטב לא לדבר אך ורק על בעיית השבבים", אמר ספנסר. "ישנם מספר צווארי בקבוק בתהליך. לצערנו, זה הולך להימשך עוד ועוד חודשים, עד סוף השנה הנוכחית ולתוך השנה הבאה". על פי דיווחים, המחסור נגרם גם בשל ספסרים שמעלים מלאכותית את מחירי המעבדים וכורי מטבעות קריפטו, המשתמשים במעבדים גרפיים.
בשל המחסור העולמי בחומרת מחשבים, דו"ח מאת חברת המחקר Newzoo מחודש יולי צופה צמצום קטן (1.1%) בהיקף שוק הגיימינג העולמי לעומת שנת 2020, שהוכתרה כשנה מוצלחת מאוד עבור עולם המולטימדיה - בעיקר בתחום הגיימינג. בדו"ח מצוין כי הירידה תורגש בעיקר בתחום ה-PC (שיתכווץ השנה ב-2.8% לכדי 35.9 מיליארד דולר) והקונסולות (שמכירותיהן יפחתו השנה ב-8.9% ויסתכמו ב-49.2 מיליארד דולר).