סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חרדת נטישה: אפל מחלקת למהנדסיה בונוס של 180 אלף דולר

החברה חוששת מגל עזיבות של עובדים בכירים לענקיות מתחרות, בראשן מטא, שבשנה החולפת גייסה לשורותיה 100 מהנדסים לשעבר שלה. אחת הסיבות לעזיבה: התעקשותה של אפל על שלושה ימי עבודה מהמשרד

אפל החליטה להפתיע כמה מבין מהנדסי התוכנה שעובדים אצלה ולהעניק להם בונוסים בגובה של עד 180 אלף דולר - זאת, כחלק מהמאמצים לשמור על העובדים ולמנוע מהם לערוק למתחרות כמו מטא, אמזון וגוגל. בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי מהנדסים נבחרים ברחבי החברה כבר התבשרו בשבוע שעבר על קבלת הבונוס.
עוד דווח כי גודל הבונוס נע מ-50 אלף דולר ל-180 אלף דולר ומגיע בצורה של יחידות מניות חסומות (RSU). מימוש האופציות הוא לעוד ארבע שנים, כך שמדובר בתמריץ שאמור לגרום לעובדים להישאר בחברה במקום לעבור לענקיות טכנולוגיה אחרות.
הבונוס - חשוב להדגיש - לא ניתן לכלל המהנדסים באפל ולפי הדיווחים חלק מהמהנדסים שנשכחו זועמים. הדיווח מתפרסם בעוד שהקרב על העובדים בעמק הסיליקון הולך ומתלהט - זאת, בדומה לקרב על הטלנטים המקומיים בתחומי ההייטק השונים. ניר צוק, ממייסדי ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, סיפר בוועידת התחזיות 2022 של "כלכליסט", על מענקי חתימה של 750 אלף דולר.
כחלק מהקרב בעמק הסיליקון, בחודשים האחרונים מטא גייסה לשורותיה 100 מהנדסים לשעבר של אפל. חברת האם של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם שואפת לגייס כמה שיותר מהנדסים בתחומי המציאות הרבודה, הבינה מלאכותית, התוכנה והחומרה, כך לפי הדיווח.
אפל, מצדה, הכריזה מוקדם יותר החודש כי תעניק לכל עובד בחברה, כולל העובדים בחנויות, בונוס של אלף דולר - מהלך נוסף שנועד למנוע נטישת עובדים בשל מדיניות החזרה למשרדים שלה, שכוללת חזרה ראשונית של שלושה ימים בשבוע לעבודה מהמשרד. לעומתה, חברות כמו מטא, גוגל ולינקדאין מאפשרות לחלק מהעובדים להמשיך לעבוד מרחוק לזמן בלתי מוגבל.
מאפל וממטא לא נמסרה תגובה.