סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אנבידיה חשפה את סדרת כרטיסי המסך החדשה שלה

סדרת ה-RTX 40 אמורה לספק ביצועים טובים פי שניים עד ארבעה לעומת הדור הקודם, שהושק לפני כשנתיים. אנבידיה הכריזה על המעבדים בעיצומה של מפולת במחירי השבבים הגרפיים וירידה חדה בביקוש

יצרנית השבבים אנבידיה (Nvidia) הכריזה היום (ג') על שני כרטיסי מסך (GPU) מסדרת הכרטיסים החדשה שלה, RTX 4080 ו-RTX 4090. הגרסה העוצמתית מבין השתיים, ה-RTX 4090, תושק ב-12 באוקטובר במחיר 1,599 דולר. מחירו של ה-RTX 4080 יחל ב-1,199 דולר, אך לא ידוע מתי יעלה על המדפים. המכשירים מבוססים על ארכיטקטורת Lovelace החדשה, על שם המתמטיקאית האנגליה עדה לאבלייס.
ה-RTX 4080 יהיה זמין בשתי תצורות, אחת עם 12 ג'יגה בייט של זיכרון גרפי GDDR6X ואחת עם 16 ג'יגה בייט. אנבידיה טוענת כי הרכיב הגרפי יהיה מהיר פי שניים עד ארבעה לעומת ה-RTX 3080 Ti, מקבילו מהדור הקודם. ה-RTX 4090 מכיל 24 ג'יגה בייט של זיכרון גרפי וגם הוא אמור להיות חזק עד פי ארבעה לעומת הדור הקודם.
ארכיטקטורת לאבלייס היא הגרסה השלישית של טכנולוגיית ה-RTX של אנבידיה, שמשתמשת בבינה מלאכותית לצורך שיפור היכולות הגרפיות של כרטיס המסך. למשל, הדור החדש מכיל גרסה משופרת של טכנולוגיית ה-DLSS, שמסוגלת להשתמש בבינה מלאכותית כדי להריץ משחקים ברזולוצייה ובקצב פריימים גבוהים יותר, תוך חיסכון במשאבים גרפיים. המעבדים הגרפיים החדשים גם מציעים גרסה איכותית יותר של ניתוב קרניים (Ray Tracing), אלגוריתמיקה שגורמת לתאורה במשחק להיראות ריאליסטית יותר, בהתאם לסוג האור והמשטח שבו הוא פוגע.
זוהי תקופה מאתגרת עבור אנבידיה בפרט ושוק המעבדים הגרפיים ככלל. אם עד לפני כמה חודשים, מחירי ה-GPU הרקיעו שחקים, הקיפאון בתחום מטבעות הקריפטו הציף את השוק במעבדים גרפיים יד-שנייה וכעת מחיריהם ירדו. בחודש שעבר, פרסמה החברה דו"חות מאכזבים לרבעון השני. הסיבה העיקרית, לשיטת אנבידיה, היא ירידה בביקוש למוצרי הגיימינג של החברה, ובעיקר שבבים גרפיים.
אנבידיה הודתה כי ייצרה יותר מדי כרטיסי מסך ונאלצה להוריד את מחיריהם כדי להיפטר ממלאי עודף שהצטבר. אנבידיה הכניסה ברבעון השני כ-2.04 מיליארד דולר- כ-33% פחות מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. כעת יש לראות האם השיפורים בביצועים ניכרים מספיק כדי לעורר ביקוש מחדש. כמו כן, בנובמבר תציג AMD המתחרה את סדרת ה-Radeon 7000 החדשה, שאמורה לספק ביצועים דומים לאלה של ספינות הדגל של אנבידיה.